عاقبت شومی که ناجی اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی به آن گرفتار شد

پرشین خودرو: رشد بازار فروش و توسعه محصولات جدید کمپانی خودروسازی رنو، نجات شرکت خودروسازی نیسان از ورشکستگی و یا حتی بهبود شرایط و توسعه محصولات میتسوبیشی را می توان مدیون یک نفر بود و آن هم کسی نیست جز کارلوس گون که رهبری این اتحاد را برعهده گرفته و موفق به رشد قابل توجه این اتحاد در سطح جهانی شده است، اما همیشه یک اتفاق غیرمنتظره لازم است تا انسان های بزرگ را به زمین بزند و این شرایط برای کارلوس گون پدید آمده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، طبق ادعای منابع خبری، کارلوس گون به عنوان مدیرعامل و رهبر اتحاد شرکت های بزرگی همچون رنو، نیسان و میتسوبیشی به‌همراه نایب‌ رئیس خود در کشور ژاپن دستگیر شدند و گفته می شود که اتهام آنان تخلفات مالی بوده است.

در این خصوص نیسان می گوید که تحقیقات سازمانی آنان به دنبال یک گزارش محرمانه، چنین نتیجه ای در بر داشته است که "کارلوس گون" مدیرعامل کمپانی خودروسازی و اتحاد "رنو، نیسان و میتسوبیشی" از سرمایه های شرکت بدون گزارش درآمد واقعی خود که گویا 10 میلیارد ین بوده و بجای آن تنها 5 میلیارد ین معادل 44 میلیون دلار گزارش داده است، استفاده شخصی کرده واین موضوع برای چندین سال متوالی تداوم داشته است که دلیل اصلی آن به گفته مدیرعامل شرکت خودروسازی نیسان یعنی " هیروتو سایکاوا" می تواند اختیارات و قدرت فراوانی باشد که در اختیار کارلوس گون قرار گرفته است، چرا که آقای "کارلوس گون" با مدیریت قابل خود توانسته رشد قابل توجهی در اتحاد ایجاد کرده و تبدیل به یکی از برترین مدیران صنعت خودروسازی در جهان شود و همچنین یکی از مدیران معدود خارجی خواهد بود که در کشور ژاپن به خاطر نجات کمپانی خودروسازی نیسان شناخته شده است. اما ‌تخلفات او بسیار جدی بوده و برای سال‌ها ادامه داشته است که می تواند کار آن را سخت کند.

 



علاوه بر این، Greg Kelly به عنوان نایب‌ رئیس کمپانی خودروسازی و اتحاد "رنو، نیسان و میتسوبیشی" هم در این تخلفات دست داشته و اتهاماتی مشابه "کارلوس گون" دریافت کرده است که نتیجه نهایی آن در روزهای آینده مشخص خواهد شد، اما نگفته نماند که بعد از پخش این بمب خبری در رسانه های مختلف بین المللی، ارزش سهام رنو در پاریس 11 درصد کاهش سقوط کرد تا به کم‌ارزش‌ترین سهام‌ خودروی اروپا تبدیل شود. هرچند این شرایط مقطعی بوده و انتظار می رود که شرکت خودروسازی رنو همانند فولکس واگن بتواند بار دیگر ارزش قبل خود باز گردد.

در پایان مدیرعامل شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرده است که در روزهای آینده با تشکیل یک جلسه فوق العاده بین اعضای هیئت مدیره شرکت خودروسازی نیسان، کارلوس گون و گِرِگ کلی را به ‌دلیل تخلفات مالی اخراج خواهند کرد و این انتظار وجود دارد که شرکت خودروسازی رنو هم چنین کاری انجام دهد.
 

کد خبر 105650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha