خریداران در انتظار تصمیم نهایی قیمت خودروها، دست از خرید کشیدند!

پرشین خودرو: بازار خودرو به رغم انتظارات و پیش بینی خودروسازان تاکنون نسبت به نرخ جدید خودروها نه تنها واکنشی نداشته بلکه همچنان بر قیمت های قبلی پافشاری می کند در حالی که بسیاری از فعالان بازار وضع فعلی بازار و تداوم رکود را حاصل تحولات قیمتی اخیر و استدلال خریداران و غیرمنطقی بودن قیمت ها می دانند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در حالی ظرف یک دو هفته اخیر قیمت محصولات پرتیراژ خودروسازان افزایش یافت که یک مقام مسئول در وزارت صنعت و معدن روز گذشته اعلام کرد باید در خصوص افزایش قیمت خودروها شورای سیاست گذاری خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گیری کنند به گفته معاون وزیر صنعت، قیمت نهایی خودرو با در نظر گرفتن تمام جوانب از جمله قیمت‌ تمام شده خودروسازان و همچنین حق و حقوق مصرف کنندگان، تا دو هفته آینده اعلام می شود.

این اظهارات پس از اعلام لیست جدید برخی از خودروهای داخلی در حالی عنوان می شود که تاکنون این ارقام مورد تایید و تکذیب هیچ نهاد مسئولی قرار نگرفته و برخی از فعالان بازار طرح این اظهارات را با هدف آرامش بخشی به بازار و خریداران در مقابل قیمت های جدید می دانند.

تغییرات قیمتی در شرایطی رخ می دهد که در ماههای اخیر همواره علت رکود و افت تقاضا بلاتکلیفی بازار قیمتی اعلام می شد در حالی که با گذشته بیش از یک هفته از اعلام قیمت جدید شرکتها تاکنون بازار عکس العملی نسبت به شرایط جدید نشان نداده و همچنان خریداران در بن بست قیمت و نرخ جدید خودروها گیر افتاده اند.

البته بسیاری از فعالان بازار علت وضع موجود را عدم عرضه خودرو به بازار و تحویل خودروهای پیش فروشی می دانند به طوری که این روزها سوالی که ذهن مشتریان را به خود مشغول کرده نتیجه اصلاح قیمت ها در بازار و اینکه چرا خودروسازان با وجود افزایش قیمت همچنان خودرویی به بازار عرضه نمی کنند.

 



به گفته فعالان بازار چنانچه خودروسازان با اعلام نرخ های جدید، خودرویی به بازار عرضه نکنند نه تنها التهاب قیمتی در بازار فروکش نخواهد کرد بلکه بازار بیش از این با رکود همراه خواهد شد.

در صورتی که خودروسازان به تعهدات عمل کرده و به موقع خودرو به بازار عرضه کنند با خروج التهاب فعلی، بازار به تعادل در تقاضا رسیده و با حذف تقاضا کاذب، قیمت ها نیز منطقی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ارزیابی آخرین تحولات قیمتی در بازار خودرو نشان می دهد که در یک هفته گذشته به جزء افزایش 300 هزار تومانی پراید تغییر قیمتی در خودروها رخ نداده است بر این اساس قیمت پراید 111 روز گذشته به 38 میلیون و 200، پراید 131 حدود 35 میلیون و 300، ساینا 47 میلیون، سراتو 200 میلیون و استپ وی اتومات 131 میلیون خرید و فروش شد.

همچنین در محصولات ایران خودرو، پژو 405 با قیمت57 میلیون و 700، پژو 206 تیپ 2 نیز با 60 میلیون و 500، تیپ 2 با حدود 71 میلیون، پژو وی 8 به قیمت 72 میلیون و 200، پژو 207 دنده ای با نرخ 90 میلیون و 207 اتومات در محدوده قیمتی 108 میلیون معامله شد.

کد خبر 108690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha