کد خبر 109752
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
جمع آوری 30 هزار محصول خودروساز مشهور

پرشین خودرو: کمیته مقابله با گرانفروشی طی بازدیدهای ۱۰ روز اخیر به پرونده‌هایی نظیر کشف احتکار ۷ هزار کیلو گوشت گوساله دولتی، ۳۰ میلیارد ریال داروی قاچاق، ۱۲۰ قالب شمش طلا به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال و صدور حکم برای جمع‌آوری ۳۰ هزار خودروی معیوب، رسیدگی کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، کمیته مقابله با گرانفروشی پیرو تأکیدات ریاست قوه قضاییه و بخشنامه دادستان کل کشور چند ماهی است در همه استان‌ها تشکیل شده است. بر این اساس دادستان تهران نیز با اشاره به تشکیل تیم‌های مشترک بازرسی با حضور معاونان دادستان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و تعزیرات در دادستانی تهران گفته است که از همه مراکز بزرگ توزیع بازدید و شیوه‌های توزیع مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در ۱۰ روز گذشته گشت‌های تعزیرات حکومتی در بازرسی‌های خود تلاش کردند تا با متخلفین برخورد کنند. در ادامه بخشی از اقدامات این گشت ها از نظرتان می‌گذرد



* تهران/ احتکار هفت هزار کیلو گوشت گوساله دولتی در ستارخان

پس از گزارش‌های رسیده به نهاد‌های مربوطه مبنی بر احتکار گوشت در یکی از محله‌های ستارخان، روز یکشنبه ۱۴ بهمن عوامل معاونت نظارت بر اماکن عمومی به همراه سرپرست دادسرای ناحیه ۱۹ تهران برای بررسی صحت و سقم ماجرا به محل مراجعه کردند.

در جریان این بازرسی مشخص شد که بیش از هفت هزار کیلو گوشت گوساله که باید با قیمت ۲۹۹۰۰ تومان بین شهروندان توزیع می‌شد، توسط فردی به هویت م. ک احتکار و به قیمت بیش از شصت هزار تومان بین رستوران‌ها تقسیم می‌شده است. بر همین اساس، متهم همان شب دستگیر و پرونده قضایی در دادسرای مربوطه تشکیل شد.

از یک پرس ماهیچه به قیمت ۲۹۵ هزار تومان تا صدور حکم جمع آوری ۳۰ هزار خودروی معیوب برای یک شرکت خودروساز

در پایان، به سخنان سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی را مرور کرده تا مشخص شود در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی عملکرد این سازمان به چه صورت بوده است.

سید یاسر رایگانی در تشریح فعالیت چند سال گذشته سازمان متبوعش گفت: براساس گزارش اتحادیه فرش مراکز عرضه عمده فرش یا هایپرهای فرش تا دو برابر قیمت بازار گرانفروشی می‌کنند و ما بر اساس دفاع از حقوق هموطنان با گرانفروشان و متقلبان در کسب برخورد خواهیم کرد چرا که در این مراکز فروش عمده فرش، تخفیف 30 تا 40 درصدی ارائه می شود که غیرواقعی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره رستوران‌هایی که به بهانه افزایش قیمت گوشت مواد غذایی خود را افزایش چندین برابری داشته اند نیز افزود: در یکی از خبرگزاری ها فهرست قیمت غذاهای یک رستوران منتشر شده بود که مورد توجه سازمان تعزیرات قرار گرفت.

وی افزود: در برخی رستوران ها به بهانه افزایش قیمت گوشت، غذاهای گوشتی یک و نیم تا دو برابر افزایش قیمت داشته است به این ترتیب که در یک رستوران یک پرس ماهیچه گوساله به قیمت 295 هزار تومان، یک پرس دنده گوسفندی 325 هزار تومان و سالاد خیار و پیاز 47 هزار تومان به فروش رسیده بود که تعزیرات با آن‌ها برخورد کرد.

رایگانی با اشاره به پرونده یکی از خودروسازان داخلی گفت: در این پرونده طبق تشخیص شعبه حکم به جمع آوری حدود ۳۰ هزار خودرو داده شد که این خودرو‌ها مشکل فنی دارند و باید حل شود. طبق توافق با این خودروساز در یکی دو هفته آینده با حضور تیم مشترک کارشناس خودرو، شعبه رسیدگی کننده و مسئولان مورد نیاز از طرف سازمان، خط تولید این خودرو را مورد بازدید قرار می‌دهیم و اگر با نظرات اصلاحی، این خط تولید قابل اصلاح باشد، باید ایرادات به صورت کارشناسی برطرف شود.

کد خبر 109752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha