لامبورگینی آونتادور SVJ به خانواده سوپراسپرت های روباز پیوست

پرشین خودرو: بعد از وقفه حدودا 6 ماهه، در نهایت سوپراسپرت نیم میلیون دلاری لامبورگینی هم سقف روباز دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، آونتادور SVJ، محصول جدید کمپانی خودروسازی لامبورگینی خواهد بود که برمبنای سوپراسپرت "آونتادور SV" توسعه پیدا کرده و برای دریافت یک حرف اضافه J در انتهای نام خود، تغییرات ظاهری و باطنی نسبتا زیادی دریافت کرده است و حالا با گذشت نزدیک به 6 ماه، کمپانی خودروسازی لامبورگینی تصمیم گرفته تا یک نسخه روباز هم از این خودرو معرفی کند، هرچند نسخه کوپه این خودرو به تعداد محدود 900 دستگاه تولید خواهد شد و قیمت پایه هریک از آنان معادل 517 هزار و 700 دلار تعیین شده است. اما نسخه رودستر این اتومبیل سهمیه تولید 800 دستگاهی دریافت کرده و قیمت پایه هریک از آنان معادل 573 هزار و 966 دلار خواهد بود که برای دریافت یک سقف روباز، مشتریان مجبور به پرداخت بیش از 55 هزار دلار پول بیشتری هستند.

 

لامبورگینی اونتادور سقف باز



در مشخصات فنی، شرکت خودروسازی لامبورگینی یک موتور 6.5 لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی در زیر کاپوت این خودرو مورد استفاده قرار داده است که خروجی قدرت آن درست همانند نسخه کوپه برابر با 759 اسب بخار بوده و می‌تواند خروجی گشتاور 720 نیوتن متری داشته باشد که برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون، تنها نیاز به 2.9 ثانیه زمان خواهد داشت و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، مجموع زمان به ثبت رسیده آن معادل 8.8 ثانیه خواهد بود که در کنار سقف سرعت 350 کیلومتر بر ساعت بدست آمده است. این درحالیست که نسخه کوپه اتومبیل به خاطر 50 کیلوگرم وزن کمتر، می تواند شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه و همچنین شتاب صفر تا 200 کیلومتر برساعت 8.6 ثانیه داشته باشد.

 

لامبورگینی اونتادور سقف باز



چیزی که هر دو نسخه لامبورگینی "آونتادور SVJ" را تبدیل به یکی از سرسخت‌ترین محصولات لامبورگینی تا به امروز می‌کند، آیرودینامیک بهتر اتومبیل و یا سیستم هدایت پذیری چرخ‌های عقب اتومبیل خواهد بود که به ثبات بیشتر اتومبیل و همچنین هدایت پذیری بهتر آن کمک می‌کند، بویژه اینکه چرخ‌های اتومبیل توسط لاستیک‌های سوپراسپرت "پیرلی P Zero Corsa" حمایت می‌شوند تا بهترین چسبندگی را داشته باشند و یا نیروی تولیدی موتور توسط یک جعبه دنده 7 سرعته جدید ISR به طور کامل به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 

لامبورگینی اونتادور سقف باز



سقف برقی در کار نیست، اما لامبورگینی تایید می کند که این نسخه دارای سقف فیبرکربنی و شامل 2 پنل جداگانه است که هر دو وزن 6 کیلوگرمی خواهند داشت. این پنل ها را می توان از طریق اهرم سریع آزاد کرد و سپس در زیر کاپوت جلو قرار داد.
 

کد خبر 111507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha