کد خبر 111518
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
مزدا CX-30 معرفی شد

پرشین خودرو: مزدا در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹، کراس‌اور جدیدی با نام CX-30 رونمایی کرد که در رده‌ای مابین CX-3 و CX-5 قرار می‌گیرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، مزدا دقیقا یک ماه پیش بود که اولین تصاویر را از کراس‌اور جدید خود منتشر کرد و حالا امروز این محصول جدید به‌طور رسمی در ژنو رونمایی شد. در ابتدا اینطور تصور می‌شد که کراس‌اور جدید مزدا نسل جدید CX-3 باشد اما اینطور نیست و نه قرار است مدلی جدید از CX-3 و نه CX-4 تولید شود.

 

مزدا

 

کراس‌اور جمع و جور جدید مزدا یک محصول کاملا مستقل و جدید است و مزدا نام آن را CX-30 گذاشته است. از نظر رده‌بندی بین محصولات مزدا، این مدل در رده‌ای مابین CX-3 و CX-5 قرار می‌گیرد و به‌نوعی یک کراس‌اور میان‌رده است. طراحی این مدل در مقایسه با CX-5 کمی محافظه کارانه‌تر بوده و می‌توان گفت که CX-5 نسبت به CX-30 خودرویی اسپرت‌تر است.

 

مزدا

 

مدل جدید CX-30 روی پلتفرم اسکای اکتیو مزدا که با مزدا ۳ جدید مشترک است ساخته خواهد شد. از نظر ابعاد این مدل دارای طول ۴۳۹۵ میلی‌متر، عرض ۱۷۹۵ میلی‌متر و فاصله‌ی محوری ۲۶۵۵ میلی‌متر است. این اعداد نشان می‌دهند که CX-30 پهنا و طول بیشتری در مقایسه با CX-3 دارد. مزدا در مورد وزن این محصول جدید چیزی اعلام نکرده اما هرچه باشد وزن آن کمی از وزن ۱۳۳۹ کیلوگرمی CX-3 بیشتر خواهد بود.

 

مزدا

 

برای مزدا CX-30 طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی و گازی از سری یورو 6d-TEMP به همراه جعبه‌دنده‌های ۶ سرعته‌ی دستی یا ۶ سرعته‌ی خودکار قابل انتخاب هستند. تمامی مدل‌های بنزینی این خودرو نیز به سیستم هیبریدی سبکی مجهز هستند تا راندمان بالاتری داشته باشند. در سیستم هیبریدی سبک مزدا درکنار پیشرانه‌ی احتراق داخلی از یک موتور برقی و باتری لیتیوم-یون ۲۴ ولتی استفاده شده است.

 

مزدا

 

مزدا CX-30 همچنین به همراه پیشرانه‌های جدید Skyactive-X نیز قابل انتخاب خواهد بود. در این پیشرانه‌ها از روش خاصی برای احتراق موتور استفاده شده است که مزایای پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی را با هم دارد. گرچه در مورد توانایی‌های حرکتی این مدل مزدا سخنی به میان نیاورده است اما باتوجه‌به اشتراکات زیاد با مزدا ۳ جدید می‌توان انتظار قدرت ۱۷۸ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۲ نیوتون‌متر را از این مدل داشت.

 

مزدا

 

مزدا برای CX-30 یک سیستم چهارچرخ ویژه به نام i-Active را هم در نظر گرفته است که به کمک سیستم GVC Plus می‌تواند دقیقا میزان گشتاور ارسالی به هر یک از چرخ‌های جلو و عقب را کنترل کند. بنابر ادعای مزدا این سیستم چهارچرخ محرک می‌تواند بدون داشتن تاثیر منفی روی مصرف سوخت خودرو بهترین چسبندگی و پایداری را در همه نوع مسیری فراهم کند.

کراس‌اور جدید مزدا به‌زودی در ابتدا در بازار ایالات متحده و سپس در سایر نقاط جهان عرضه خواهد شد.

کد خبر 111518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha