کاهش اطمینان به خودروها با افزایش تکنولوژی های جدید

پرشین خودرو: در آخرین تحقیقات موسسه J.D. پاور، تکنولوژی های زیاد اتومبیل های امروزی موجب مشکلاتی در قابلیت اطمینان آنان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه J.D. Power، رقابت برای اضافه کردن تکنولوژی های جدید به اتومبیل باعث ایجاد مشکلاتی در قابلیت اطمینان به اتومبیل ها خواهد شد و براساس جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته بر روی مصرف کنندگان، نشان می دهد که مشکلات سیستم های صوتی، ارتباطات، سیستم های سرگرمی وهمچنین سیستم ناوبری یا همان راهیاب ماهواره ای اتومبیل نیمی از 10 مشکل اصلی مربوط به مشکلات یک اتومبیل را تشکیل می دهند و همین موضوع باعث خواهد شد تا قابلیت اطمینان خودروهای امروزی تحت تاثیر قرار گیرد.

براساس پاسخ های دریافتی از حدود 11 هزار و 500 نفر از صاحبان خودروهای مختلف که اتومبیل آنان بین 12 الی 36 ماه مورد استفاده قرار گرفته است و با در نظر گرفتن 180 پارامتر مختلف از جمله سیستم های ACEN، مشکلات موتور، سیستم تهویه مطبوع کابین و... که سیستم های سرگرمی و فناوری های جدید هم در نظر گرفته شده است، گفته می شود که به طور متوسط از هر 100 خودرو نزدیک به 16.6 خودرو از مشکلات فناوری های جدید و سیستم های سرگرمی خود رنج می برند و در این بین، سیستم کروز کنترل و آلارم های اتومبیل از هر 100 خودرو نزدیک به 1.5 مشکل را ثبت کرده است که بیشترین مشکل فناوری در اتومبیل های امروزی خواهد بود.

 


به نظر می رسد که مشکلات تنها برای سیستم های رفاهی و سرگرمی نبوده است و در این بین فناوری های مربوط به ایمنی اتومبیل هم نقش بسزایی در کاهش نمره اطمینان خودروهای مختلف داشته اند. سیستم ایمنی نظیر "سیستم هشدار نقاط کور" و همچنین "سیستم هشدار خروج از جاده" بیشترین گزارش مشکل را به نام خود ثبت کرده اند و به طور متوسط از هر 100 خودرو، نزدیک به 2.4 اتومبیل مشکلاتی در سیستم های مذکور برای کاربران خود دارند. در این بین محصولات ولوو کمترین میزان مشکل را داشتند.

مدیر بخش اروپایی موسسه J.D. Power اعلام کرد: هنگامی که ما به نمرات فناوری های نسبتا جدید ایمنی نگاه می کنیم، مشخص است که تولید کنندگان هنوز هم تلاش می کنند تا این سیستم ها را بهبود ببخشند که جای امیدواری برای پیشرفت و رفع مشکلات آنان دارد، مخصوصا مارک های معتبر تولید کننده اتومبیل که از این ویژگی به عنوان نقطه قوت محصولات خود برای فروش بیشتر استفاده می کنند.

کد خبر 113762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha