کد خبر 113834
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
افزایش 60 درصدی قیمت روغن موتور

پرشین خودرو: رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران گفت که از آغاز سال 98 تاکنون قیمت روغن موتورهای دیزلی 60 درصد و روغن موتورهای بنزینی با 70 درصد افزایش مواجه شده است.

به گزارش پرشین خودرو، داود سعادتی نژاد در خصوص افزایش نرخ روغن موتور، فیلتر هوا و فیلتر روغن، همچنین اجرت های درخواستی از سوی واحدهای تعویض روغنی خودروها،گفت: قیمت روغن موتور خودروها از سال 93 ثابت مانده بود، اما از آغاز امسال به دلیل رشد چشمگیر برخی مواد اولیه، مواد شیمیایی و افزودنی های مورد استفاده، نرخ روغن موتور دیزلی در سه مرحله 10 درصد، 30 درصد و در نهایت 60 درصد و روغن موتور بنزینی تا 70 درصد افزایش یافت.


به گفته این مقام صنفی، قیمت فیلتر هوا و فیلتر روغن در 2 برند اصلی تولیدکننده داخلی تا 50 درصد افزایش یافته و این افزایش به تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز رسیده است.


وی خاطرنشان کرد: با این حال اجرت خدمات مربوط به این صنف همان نرخ سال 96 است , تغییری نداشته، اما اخیرا پیشنهاد 20 درصد افزایش آن را مطرح کردیم که از سوی کارشناسان سازمان حمایت در دست بررسی است، اما هنوز پذیرفته نشده است.

 

روغن موتور


سعادتی نژاد شایعات در خصوص استفاده از روغن های سوخته در مراکز تعویض روغنی را رد کرد و گفت: در صورت استفاده از روغن سوخته، بوی مشمئزکننده ای فضا را در بر می گیرد و چنین مطلبی صحت ندارد، با این حال افراد از مراجعه به مراکز فاقد پروانه و غیرمعتبر پرهیز کنند تا در صورت هرگونه تخلف قابل ردیابی باشد.


مطابق آمارنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت مجموع ظرفیت واحدهای تولیدکننده روغن موتور و صنعتی کشور تا پایان سال 96، چهار میلیون و 389 هزار و 15 تن بود. حدود 253 واحد تولیدی در حوزه فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 113834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha