خصوصی سازی خودروسازان سومین مرحله از بسته پیشنهادی است

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خصوصی سازی خودروسازان جدی است بطوریکه امسال و سال آینده دو شرکت ایران خودرو و سایپا خصوصی خواهند شد.

به گزارش پرشین خودرو، رضا رحمانی، با بیان این مطلب گفت: وزارت صنعت به منظور ساماندهی صنعت خودروسازی، یک بسته و برنامه پیشنهادی ارائه کرده که بخشی از آن واگذاری شرکت‌های خودروسازی است.

وی در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: شرکت های خودروسازی یکسری اموال و املاک غیرتولیدی در تهران و شهرهای دیگر دارند که اصلا وجود این اموال با وظایفشان همخوانی ندارد بنابراین اعلام کردیم که این املاک باید واگذار شود.

وزیر صنعت تاکید کرد: قرار است امسال هر دو خودروسازی بزرگ هزار میلیارد تومان از این محل واگذار کنند تا این نقدینگی وارد تولیدشان شود.

 

خصوصی سازی خودروسازان


رحمانی اضافه کرد: دومین مرحله، واگذاری شرکت‌های وابسته و سومین مرحله، واگذاری خودشان است. سازمان خصوصی سازی هم واگذاری سهام دولت در شرکت ‌های اصلی خودروسازی را مدنظر دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده نگفتم امسال سهام این دو شرکت بزرگ خودروسازی واگذار می شود، بلکه گفتم سال های ۹۸ و ۹۹؛ چراکه عملیاتی شدن این فرآیند به اذعان همه کارشناسان زمان‌بر است اما ما جدی هستیم که طی امسال و سال آینده دو شرکت خودروسازی را خصوصی کنیم.

کد خبر 115343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha