گام اول خودروسازان برای اصلاح قیمت قطعه سازان برداشته شد

پرشین خودرو: اصلاح قیمت قطعه سازان صرفا بر روی کاغذ صورت گرفته است و تاکنون خودروسازان رقمی بابت مابه التفاوت قیمت به قطعه سازان پرداخت نکرده اند.

نایب رئیس انجمن صنایع قطعه سازان همگن استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به اصلاح قیمت قطعه سازان از سوی خودروسازان، اظهار داشت : خودروسازان قیمت قطعه سازان را اصلاح کردند منتهی این اقدام کمکی به نقدینگی قطعه سازان نکرد.

امیر حسین جلالی با اشاره به اینکه همچنان بانک مرکزی تسهیلات ارزی قطعه سازان را پرداخت نکرده است، افزود: 4 هزار میلیاردی که اواخر سال گذشته پرداخت شد ، کمک خوبی به نقدینگی قطعه سازان کرد اما با عدم همکاری بانک مرکزی در سال جاری و عدم پرداخت تسهیلات ارزی این روزها قطعه سازان روزهای بسیار سختی را تجربه می کنند.

وی تصریح کرد: با عدم پرداخت تسهیلات ارزی در روزهای آتی بعید است قطعه سازان امکان حفظ ریتم تولید را داشته باشند و با افت شدید نقدینگی تیراژ تولید واحدهای قطعه سازی و به تبع خودروسازی افت جدی خواهد کرد.

این مقام مسئول در انجمن قطعه سازان همگن اظهار داشت: اوضاع مالی قطعه سازان هر روز بدتر می شود البته در روزهای اخیر با اوج گرفتن مشکل نقدینگی قطعه سازان ، نشست هایی در انجمن های قطعه سازی برای همفکری با خودروسازان در جریان است تا راهکاری برای برون از مسائل موجود تبیین و اجرایی شود.

 

قطعات خودرو



جلالی در ادامه به نحوه پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط خودروسازان پرداخت و عنوان کرد: اگر چه نحوه پرداخت مطالبات قطعه سازان با شرایط روز مغایر است اما این شرایط هم در حال حاضر از سوی خودروسازان رعایت نمی شود.


خودروسازان بر اساس قراردادی که با قطعه سازان دارند عمل نمی کنند

وی با اشاره به تاثیر مشکلات مالی خودروسازان بر نحوه پرداخت مطالبات قطعه سازان گفت: خودروسازان بر اساس قراردادی که با قطعه سازان دارند عمل نمی کنند و در شرایطی که اکثر قراردادهای پرداخت قطعه سازان 120 روزه است اما قطعه سازانی هستند که با گذشت 400 روز از سر رسید قرارداد همچنان مطالباتشان را دریافت نکردند.

به گفته جلالی، هم اکنون در قرارداد بین خودروساز و قطعه ساز به بخشی که مربوط پرداخت پول است، عمل نمی شود اما به سایر موارد قرارداد مانند بروز برخی مشکلات در کیفیت به طور جدی عمل می شود و در صورت بروز چنین مسائلی قطعات حذف و شرکتها جریمه می شوند.

نایب رئیس انجمن قطعه سازان همگن تهران در ادامه با اشاره به اینکه قطعه سازان و خودروسازان تقابلی با یکدیگر ندارند، خاطر نشان کرد: خودروساز و قطعه ساز در کلیت منافع مشترک دارند و این طور نیست که خودروساز و قطعه ساز بر ضد یکدیگر عمل کنند.

جلالی در پایان با اشاره به برخی مسائل بوجود آمده بین قطعه سازان، این رفتارها را ناشی از رقابت بین قطعه سازان دانست و گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی بین قطعه سازان وجود ندارد و مسائل مطرح در حوزه قطعه سازان عمده نیست و تنها مشکل موجود مربوط به چرخش نقدینگی در واحدهای قطعه سازی و خودروسازی است.

کد خبر 115639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha