قیمت وارداتی ها به کف رسید / پیش بینی ریزش قیمت برای خودروهای داخلی

پرشین خودرو: بازار خودروهای وارداتی در یک ماه گذشته ثبات قیمت را تجربه کرده است بطوریکه با قیمت فعلی ارز هم اکنون قیمت خودروهای وارداتی به کف رسیده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب افزود: بیشتر متقاضیانی که در 3 ماه ابتدایی امسال اقدام به خرید نقدی خودروهای وارداتی و مونتاژی کردند با روند قیمتی که در بازارخودرو و ارز در یکی دو ماه اخیر رخ داده است، نزدیک به 30 تا 35 درصد زیان کرده اند.

سعید موتمنی با اشاره به بازار قیمت برخی از وارداتی ها گفت: بررسی قیمت وارداتی ها در یک ماه گذشته نشان می دهد که قیمت بسیاری از وارداتی ها بدون هیچ نوسانی ثابت مانده به عنوان مثال قیمت سانتافه بر روی 810 میلیون، سوناتا هیبرید 700، توسان 720، النترا 485 میلیون و کولئوس بر روی 815 میلیون ثابت بوده و در این مدت به دلیل ثبات نرخ ارز، قیمت وارداتی ها نیز ثابت بوده است.

 

بازار خودرو


به گفته وی، هم اکنون در بازار وارداتی ها تقاضای چندانی وجود ندارد و در صورت نیاز خریداران، صرفا خودروهای زیر 600 میلیون خرید و فروش می شود.

موتمنی در ادامه به وضعیت بازار خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: بازار خودرو های داخلی تا هفته گذشته ثبات قیمت داشت اما پس از خبر افزایش قیمت برخی از محصولات خودروسازان و عقب نشینی این شرکتها در افزایش قیمت، موجی در بازار خودرو ایجاد شد که همچنان به طور کامل فروکش نکرده است.


موج ایجاد شده در بازار همچنان فروکش نکرده است

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران با توجه به تبعات اخبار منفی بر بازار خودرو، تصریح کرد: پس از انتشار خبر افزایش قیمت برخی از محصولات خودروسازان در هفته گذشته، موجی در بازار قیمت ها ایجاد شد با وجود عقب نشینی شرکت ها همچنان قیمت ها به روال هفته قبل از آن باز نگشته و قیمت محصولات ایران خودرو در این مدت کماکان با نوسان همراه است.

موتمنی اظهار داشت : در حال حاضر با روند مناسب عرضه محصولات شرکتها قیمت اغلب خودرو به خصوص محصولات سایپا با ثبات نسبی و گاه کاهش قیمت همراه است بر این اساس هم اکنون قیمت پراید 111 با 48 میلیون و 200 ، 131 با 44 میلیون ، 132 با 45 میلیون و 500 ، پراید 151 با 44 میلیون ، تیبا با 51 میلیون ، تیبا 2 با 57 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

وی افزود : علاوه بر اینها هم اکنون ساینا با قیمت 57 میلیون ، ساینا اتومات با 79 میلیون ، چانگان با 170 و سراتو 305 میلیون در بازار معامله می شود.


خبر خروج کیا، قیمت سراتو را بالا برد

وی در خصوص علت افزایش قیمت سراتو در بازار گفت : هفته گذشته شرکت سایپا این خودرو را 295 میلیون پیش فروش می کرد در حالی که در بازار 290 بود اما با اعلام خبر خروج شرکت کیا موتورز حدود 10 میلیون قیمت این خودرو در بازار افزایش یافت.

این مقام مسئول در اتحادیه نمایشگاه داران تاکید کرد : در صورتی که ایران خودرو نیز نسبت به عرضه بیشتر به بازار اقدام کند قیمت محصولات این شرکت نیز با تعادل همراه خواهد شد.

به گفته موتمنی هم اکنون سمند ال ایکس 76 میلیون ، دنا ساده 110 میلیون، پژو پارس 96 میلیون، پژو 207 دنده 122 ، پژو 207 اتومات 163 ، 206 تیپ 2 ساده 80 میلیون ، 206 تیپ 5 و وی 8 صندوق دار 95 میلیون و رانا حدود 77 میلیون در بازار خرید و فروش می شود.

 

بازار خودرو



پیش بینی ریزش داخلی ها با ادامه ثبات ارزی

وی خاطر نشان کرد : در صورتی که در یک ماه آینده ثبات ارزی را داشته باشیم باز هم ریزش قیمت داخلی ها را شاهد خواهیم بود زیرا افرادی که خودروهایی را به امید افزایش قیمت دپو کردند با این روند ناگزیر به عرضه به بازار خواهند شد و این بر افت بیشتر قیمت ها تاثیر خواهد گذاشت.

موتمنی در پایان با اشاره به خروج سرمایه گذاران از بازار خودرو یاد آور شد : با ادامه روال یکی دو ماه اخیر خودروسازان در عرضه به بازار ، قیمت خودرو در ماههای آینده به تعادل خواهد رسید اما به هیچ وجه به قیمت ها اسفندماه باز نخواهد گشت.

کد خبر 115772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha