کد خبر 115787
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵
مینی 10 میلیونی شد + عکس

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی مینی موفق شد بعد از گذشت 60 سال، 10 میلیونمین اتومبیل خود را از خط تولید خارج کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شصت سال از ایده Alec Issigonis، طراح مینی می گذرد و توانسته تا به امروز یک نقطه عطف بسیار مهم در صنعت خودروسازی ایجاد کند. یک موتور که به صورت عرضی در قسمت جلوی اتومبیل نصب می شد و جعبه دنده اتومبیل که در زیر موتور نصب شده و نیروی خود را به چرخ های کنار ارسال می کرد. اجرای این ایده باعث شد تا حداکثر فضای داخل کابین را بر روی یک اتومبیل کوچک داشته باشیم. فرمول مینی به قدری خوب بود که حتی پس از گذشت 6 دهه همچنان شاهد استفاده از آن هستیم و حالا کمپانی خودروسازی مینی در طول این 6 دهه به نقطه ای رسیده است که حدود 10 میلیون وسیله نقلیه در سراسر جهان دارد.

در روزهای گذشته، میزان تولید محصولات مینی در کارخانه آکسفورد این شرکت در انگلستان به 10 میلیون دستگاه رسید و برهمین اساس شاهد گردهمایی یک کاروان بزرگ از محصولات مینی توسط هواداران این برند خوش نام انگلستانی در مقابل کارخانه تولیدی این شرکت هستیم که حاصل 60 سال تلاش و تولید محصولات مختلف این شرکت را در یک قاب نشان می دهد.

 

مینی



در تصویر گردهمایی شاهد اولین محصول تولید شده توسط شرکت خودروسازی مینی در کنار یک مینی سبز رنگ هستیم که در واقع این مینی سبز رنگ همان 10 میلیونمین خودروی تولید شده از سوی مینی است که در این گردهمایی دیده می شود. رئیس کارخانه آکسفورد مینی در انگلستان اعلام کرد که رسیدن میزان تولید محصولات ما در طول 60 سال به یک عدد 8 رقمی یک اتفاق شگفت انگیز در تاریخ مینی و اثبات شور و علاقه مشتریان ما خواهد بود و مطمئن هستیم که تمامی کارمندان ما نیز در یک لحظه افتخارآمیز قرار دارند و از این اتفاق بسیار خوشحال هستند.

در سال های منتهی به 2000 میلادی، مینی کلاسیک یک موفقیت چشمگیر بدست آورد و توانست 5.3 میلیون خودروی مختلف از سال 1959 میلادی در سراسر جهان بفروشد. در سال 2018 میلادی هم شرکت خودروسازی مینی توانست چیزی حدود 400 هزار خودروی مختلف در بیش از 100 کشور مختلف جهان بفروشد و تولید روزانه آنان در کارخانه آکسفورد به تعداد 1000 اتومبیل رسیده است.

کد خبر 115787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha