«یکه زارع» با دستور وزیر صنعت رفت

پرشین خودرو: هاشم یکه زارع که در شهریورماه سال 92 سکان هدایت ایران خودرو را بدست گرفته بود با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برکنار شد و جای خودرو را به «عباس علی آبادی» می دهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ظهر امروز باز هم اتفاقی دیگر برای اولین بار در صنعت خودرو کشور به وقوع پیوست و خبر برکناری مدیرعامل ایران خودرو با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت را از زبان سخنگوی دولت شنیدیم. مدیریت 6 ساله هاشم یکه زارع بر یکی از خودروسازی های بزرگ کشور رسما به پایان رسید تا بر اساس شنیده ها عباس علی آبادی برای مدیریت این خودروساز به جاده مخصوص بیاید.

هاشم یکه زارع با مدرک فوق لیسانس مهندسی صنایع ازدانشگاه صنعتی امیر کبیر یکی از معدود مدیران صنعت خودروی کشور بود که با رزومه ای پر و پیمان از سوابق مدیریتی در صنعت خودرو در 19 شهریور سال 92 به مدیرعاملی ایران خودرو رسید.

عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت طراحی مهندسی تکنوتار به مدت پنج سال، عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت سایپادیزل به مدت 12 سال، عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت پارس خودرو به مدت پنج سال، عضویت در هیات مدیره شرکت های محور خودرو، شهاب خودرو، موتورسازان، مگاموتور، سازه گستر و ایران خودرو و مشاور خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بخشی از سوابق مدیریتی هاشم یکه زارع تا پیش از رسیدن به سکان مدیریت بزرگترین خودروساز خاورمیانه بود.

جانشین هاشم یکه زارع چه کسی است؟

بر اساس شنیده ها، عباس علی آبادی که از سال 1388 مدیرعامل مپنا بوده است، مدیرعامل جدید گروه صنعتی ایران خودرو خواهد شد.

علی آبادی کیست؟

عباس علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل است و تجربه تدریس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای احتراق داخلی (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های بنام کشور را در کارنامه خود دارد.

 

عباس علی آبادی



عباس علی‌آبادی مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر که از دانشگاه‌های وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران می باشد را بر عهده داشته است.

فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیرعاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی عنوان می شود.

کد خبر 115941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha