اسامی متخلفان در بازار خدمات وارداتی ها اعلام می شود

پرشین خودرو: در حال حاضر عده ای خاص قطعات خودروهای خارجی را وارد می کنند در حالی که شرکت های واردکننده خودرو باید بر اساس تعهد به مشتریان به سهولت قطعات لازم در حوزه خدمات پس از فروش را ترخیص کنند اما متاسفانه همگی با مشکلات جدی مواجه هستند و در این میان افرادی خاص به سهولت ثبت سفارش کرده و قطعات را وارد و با قیمت چند برابر به فروش می رسانند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با خروج آمریکا از پیمان‌های منطقه‌ای و جهانی و پس از به قدرت رسیدن ترامپ و خروج از برجام، تحریم‌ها مجدد صنعت خودرو جدی شد در این شرایط شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو (چه تولیدکننده و چه واردکننده) دیگر نتوانستند مانند گذشته به عرضه محصولاتشان و خدمات‌رسانی در بحث خدمات پس از فروش اقدام کنند.

بدیهی است در شرایطی که همه کالاها و قطعات در داخل ایران داخلی‌سازی نمی‌شود و بسیاری از قطعات خودروهای وارداتی و بخشی از خودروهای داخلی به‌صورت وارداتی تامین می‌شود. شاهد معضل قطعات تقلبی و ایجاد بحرانی در خصوص بازار افتر مارکت خودروهای وارداتی ها و افزایش قیمت قطعات و تضییع حقوق مشتریان باشیم.

در همین راستا دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو اظهار داشت: دولت برای جلوگیری از عرضه قطعات تقلبی و بی کیفیت باید اجازه دهد شرکتهای واردکننده و متعهد در بازار خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تامین کننده و پاسخ گوی نیاز بازار خدمات و قطعات این خودروها باشند.

مهدی دادفر افزود: در صورتی که شرکتهایی که در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی مسئولیتی دارند قطعات و خدمات خودروهای وارداتی را تامین کنند به طور قطع این شرکتها نیز پاسخ گوی مشتریان خواهند بود.

وی گفت: اینکه هر کسی مجوز ورود به حوزه تامین و خدمات خودروهای وارداتی را کسب کند بدون شک شاهد عرضه قطعات تقلبی در بازار افتر مارکت و افزایش خسارات و نارضایتی دارندگان خودروهای خارجی در کشور خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه باید محدودیت در واردات در حوزه قطعات نیز اعمال شود، تصریح کرد: تا زمانی که قائل باشیم که آنچه که مورد نیاز کشور است توسط افراد خاص و ویژه وارد شود فساد برقرار خواهد شد.

 

خدمات خودرو



این مقام مسئول در انجمن واردکنندگان خودرو خاطر نشان کرد: اینکه واردات محدود به برخی افراد شده و بازار قطعات وارداتی ها نیز در اختیار افرادی خاص قرار گیرد بازار افتر مارکت به همین شکل خواهد بود و شاهد ورود غیر قانونی خودروها و کمبود قطعات در بازار و افزایش قیمت ها خواهیم بود.

دادفر افزود: متاسفانه امروز هر کسی امکان ثبت سفارش و واردات قطعات خودروهای خارجی را ندارد و بازار این قطعات در اختیار برخی افراد خاص قرار دارد.

وی تاکید کرد: هم اکنون عده ای خاص قطعات خودروهای خارجی را وارد می کنند در حالی که شرکت های واردکننده خودرو باید بر اساس تعهد به مشتریان به راحتی قطعات لازم در حوزه خدمات پس از فروش را ترخیص کنند اما متاسفانه همگی با مشکلات جدی مواجه هستند و در این میان افرادی خاص به سهولت ثبت سفارش کرده و قطعات را وارد و با قیمت چند برابر به فروش می رسانند.

قطعات و خودروهای متروکه خارجی که در غالب اموال سازمان تملیکی به فروش می رسند!

وی با اشاره به اینکه در آینده اسامی این شرکت ها را اعلام می کنم، افزود: در گام اول دولت باید در نگاه به فضای واردات، خود را اصلاح کند و در ادامه فرصت های مساوی ایجاد شود و اگر قراراست قطعه ای وارد نشود باید برای همه این ممنوعیت ایجاد شود و به افرادی خاص این مجوز داده نشود.

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو امروز بسیاری از واردکنندگان خودرو برای واردات قطعات مدت زیادی معطل می شوند و در نهایت نیز این قطعات متروکه و در غالب اموال سازمان اموال تملیکی به فروش می رسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمانی خودروهایی وارد و اعلام می شود که استاندارد نیست اما امروز و با گذشت چند سال به سازمان اموال تملیکی واگذار می شود و به نام خودرو استاندارد در بازار عرضه می شود.

کد خبر 116053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha