کد خبر 116563
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
پاکسازی بخشی از خط راه‌آهن تهران از نخاله

پرشین خودرو: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: بخشی از راه آهن سراسری شمال به جنوب که قرار است ثبت جهانی شود از نخاله پاکسازی شد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران،‌درباره آخرین اقدامات در بخش راه‌ آهن سراسری شمال به جنوب که بخشی از آن در استان تهران واقع شده است، گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مقرر شده خط سراسری ریلی شمال به جنوب توسط یونسکو ثبت جهانی شود و این اولین ثبت جهانی صنعتی در کشور است.

وی ادامه داد: بر همین اساس نیز بخشی از این خط راه‌آهن در استان تهران واقع شده که دارای فضای بصری مناسبی نبود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران یادآور شد:‌با توجه به اینکه تاکنون 24 اثر ملی ثبت جهانی شده و راه‌آهن شمال به جنوب اولین ثبت جهانی صنعتی کشور است بنابراین باید فضای بصری آن را نیز در محدوده استان تهران بازسازی و نوسازی می‌کردیم.


تقی‌زاده افزود: این خط راه‌آهن از تهران،‌ پرند و پیشوا می‌گذرد و با حضور شهرداران،‌ مدیران راه‌آهن از این بخش بازدید کردیم و اقداماتی از جمله پاکسازی، خروج نخاله، بهسازی و نوسازی خطوط راه‌آهن را انجام داده‌ایم و در این زمینه تمامی دستگاه‌ها وظایف خود را به درستی انجام دادند و امیدواریم این مجموعه به ثبت جهانی برسد.

منبع: فارس

کد خبر 116563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha