خودروهای الکتریکی باید صدای مصنوعی داشته باشد!

پرشین خودرو: موسسه ایمنی NHTSA ایالات متحده آمریکا ممکن است شرکت های تولید کننده وسایل نقلیه تمام الکتریکی را ملزم به استفاده از صدای مصنوعی برای تشخیص آنان کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، وسایل نقلیه تمام الکتریکی یک گام بزرگ در پیشرفت صنعت خودروسازی به شمار می رود و در حال حاضر بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی حداقل یک خودروی تمام الکتریکی در سبد محصولات خود دارند و یا در حال توسعه وسایل نقلیه الکتریکی برای اضافه کردن آنان به سبد عرضه خود هستند، ولی خب وسایل نقلیه تمام الکتریکی فارغ از تمامی مزیت های بسیار خوبی که برای جامعه بویژه محیط زیست دارند، مشکلاتی هم برای مردم خواهند داشت که یکی از اصلی ترین آنان می تواند عدم تولید صدا باشد.

در ظاهر عدم تولید صدا توسط وسایل نقلیه الکتریکی کاملا مفید است و موجب کم شدن آلودگی صوتی در سطح شهر می شود، ولی خب وقتی شما یک خودروی تمام الکتریکی سوار هستید، خیلی سخت می توان شهروندان پیاده و یا حتی وسایل نقلیه پشت سر را از وجود خود آگاه کرد، مگر اینکه مدام دست شما بر روی بوق باشد و دیگران را از حضور خود با خبر کنید. بویژه برای افراد نابینا، دوچرخه سواران و یا حتی افراد سالمند تشخیص آنان به مراتب سخت تر خواهد شد.

حال موسسه ایمنی NHTSA ایالات متحده آمریکا در نظر دارد تا شرکت های تولید کننده وسایل نقلیه تمام الکتریکی را ملزم به استفاده از یک وسیله هشدار دهنده صوتی تمام وقت کند و به آنان مجوز استفاده از صدای مصنوعی را خواهد داد تا تشخیص آنان برای دیگران راحت تر باشد.

 

تسلا



در سال 2010 میلادی، موسسه ایمنی NHTSA آمریکا اعلام کرد که خودروسازان باید صداهای مصنوعی به اتومبیل خود اضافه کرده تا عابرین پیاده و یا دوچرخه سواران از حضور آنان مطلع شوند. این اطلاعیه تا سال 2018 میلادی صرفا یک پیشنهاد بود، اما در سال 2018 میلادی تبدیل به یک قانون برای تمامی خودروسازان فعال در بازار آمریکا شد تا وسایل نقلیه تولیدی آنان حداقل صدای مصنوعی برای تشخیص عابرین پیاده داشته باشد و حالا این قانون تولید کنندگان وسایل نقلیه تمام الکتریکی را ملزم به استفاده از صدای مصنوعی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که موسسه ایمنی NHTSA خودروسازان را تنها تا سرعت 30 کیلومتر ملزم به استفاده از صدای مصنوعی برای ماشین های الکتریکی خود می کند و با افزایش سرعت اتومبیل می توان از صدای لاستیک و یا نویز باد و سایر عوامل دیگر برای تشخیص وسایل نقلیه تمام الکتریکی استفاده کرد.

کد خبر 116608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha