اولین الکتریکی ولوو سرانجام معرفی شد

پرشین خودرو: چندی پیش کمپانی خودروسازی ولوو اولین خودروی تمام الکتریکی خود را با خروجی قدرت 402 اسب بخاری و براساس ولوو XC40 معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مدت هاست که شرکت خودروسازی ولوو در رابطه با یک خودروی تمام الکتریکی صحبت می کند و پیش از این هم تایید کرده بود که خودروی تمام الکتریکی آن براساس خودروی کراس اوور "ولوو XC40" راه اندازی خواهد شد. حال سرانجام بعد از انتشار چند تصویر پیش نمایش در هفته های گذشته، این شرکت پرده از چهره اولین خودروی تمام الکتریکی خود برداشت و آن را به جهانیان معرفی کرد.

 



ولوو برای داشتن یک اسم خاص در بین وسایل نقلیه الکتریکی، پسوند جدیدترین محصول خود را Recharge انتخاب کرده و قرار است که با یکبار شارژ کامل باتری های آن بتوان تا حداکثر محدوده 400 کیلومتری در شرایط استاندارد جاده ای رانندگی کرد.

 

ولوو



هرچند این محصول تنها ساخته الکتریکی ولوو نخواهد بود و این خودروساز قصد دارد طی 5 سال آینده حداقل 5 خودروی تمام الکتریکی جدید به بازار عرضه کند و خودروی XC40 Recharge شروعی بر این ماجرا خواهد بود. این خودروساز سوئدی سعی می کند که تا سال 2025 میلادی حدود 50 درصد از تمامی محصولات فروخته شده آن در جهان، وسایل نقلیه تمام الکتریکی باشند و مابقی آن را هم وسایل نقلیه هیبریدی و پلاگین هیبریدی تشکیل دهند.

 



برای محصول مورد انتظار ولوو، در بخش فنی 2 موتور الکتریکی برای هر یک از محورها در نظر گرفته شده است که به صورت ترکیبی می تواند خروجی قدرت 402 اسب بخاری تولید کند. اگر این سیستم محرک و خروجی قدرت برای شما آشنا هستند پس حق دارید، زیرا این سیستم محرک دقیقا همانی خواهد بود که در خودروی "پولستار 2" هم مورد استفاده قرار گرفته است.

 

ولوو



کمپانی خودروسازی ولوو قول می دهد که با یکبار شارژ کامل باتری های لیتیوم یون 78 کیلووات ساعتی اتومبیل بتوان تا حداکثر محدوده 400 کیلومتری رانندگی کرد و پس از اتمام شارژ باتری های اتومبیل هم می توان با استفاده از شارژرهای سریع 150 کیلووات ساعتی و همچنین صرف تنها 40 دقیقه، حدود 80 درصد از ظرفیت کل باتری اتومبیل را شارژ کرد.

 

ولوو



در پایان این انتظار وجود دارد که نسخه تمام الکتریکی "ولوو XC40" باتوجه به مشخصات فنی یکسان نسبت به خودروی "پولستار 2"، قیمتی نزدیک به آن یعنی حدود 58 هزار و 800 یورو هم داشته باشد و همچنین پیش بینی می شود که در اواخر سال آینده میلادی شاهد راه اندازی و عرضه این محصول در بازار اروپا و ایالات متحده آمریکا باشیم.

کد خبر 117403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha