مینی کوپر SE بدون ترمز پیست «نوربرگ رینگ» را طی می کند!؟

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی مینی ادعا می کند که با خودروی الکتریکی مینی کوپر SE و بدون اینکه حتی ترمز آن را لمس کند، قادر به طی کردن پیست نوربرگ رینگ آلمان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نوربرگ رینگ به دلیل اینکه یکی از طولانی ترین و دشوارترین پیست های مسابقه در جهان است، به همین دلیل شهرت بسیار زیادی پیدا کرده و جکی استوارت قهرمان فرمول 1 جهان این پیست را "جهنم سبز" نامگذاری کرده است، درحالی که بسیاری از تولیدکنندگان خودرو برای عبور از رکوردهای ثبت شده در این پیست تلاش می کنند و گاهی اوقات خودروی اختصاصی برای حضور در این پیست و رکوردشکنی در آن توسعه می دهند.

حال شرکت خودروسازی مینی ادعا می کند که با استفاده از خودروی "مینی کوپر SE" قادر خواهد بود از 73 پیچ خطرناک این پیست 20.8 کیلومتری بدون اینکه حتی ترمز اتومبیل را لمس کند، عبور خواهد کرد. البته هدف اصلی رکورد زدن بدون لمس ترمز در این پیست نیست و شرکت خودروسازی مینی تلاش می کند تا سیستم احیای شارژ نوآورانه خود را معرفی کند. به طور خلاصه این سیستم دوحالته به راننده اجازه می دهد تا هنگام برداشتن پای خود از روی پدال گاز، به طور خودکار کاهش سرعت حاصل شود.

 

نوربرگ رینگ



حال این سیستم احیای شارژ نوآورانه مینی به اندازه کافی خوب است که هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز بتواند نیروی 19 گرمی در جهت کاهش سرعت اتومبیل ایجاد کند. در حالی که با تنظیم این سیستم بر روی احیای نرم، نیروی مهار کننده به 11 گرم کاهش پیدا خواهد کرد. این مقدار ممکن است برای ترمزگیری و توقف اتومبیل کافی نباشد، اما مینی می گوید که سیستم احیای انرژی ترمز می تواند سرعت اتومبیل را با خواسته های راننده هماهنگ کند و با برداشتن پا از روی پدال گاز علاوه بر تولید انرژی، می تواند تاحدودی به راننده در راستای مهار اتومبیل کمک کند.

با انتخاب حالت "Green+" در خودروی الکتریکی مینی، می توان گرمکن های صندلی و همچنین سیستم تهویه مطبوع اتاق را غیرفعال کرد تا به صرفه جویی بیشتر انرژی کمک کند. حال این خودروساز بریتانیایی قصد دارد با استفاده از همین قابلیت و بدون اینکه حتی سیستم ترمز را لمس کند، شانس خود را برای طی کردن پیست نوربرگ رینگ آلمان در سریع ترین زمان ممکن امتحان کند، اگرچه به خاطر مسائل ایمنی چنین کاری در زمان خالی بودن پیست انجام خواهد شد و در صورت موفقیت آمیز بودن این اقدام، نتیجه آن بازتاب خواهد شد.

کد خبر 117436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha