کد خبر 117989
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
انتخاب اول ایرلاین‌های دنیا آسمان ایران است

پرشین خودرو: راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها:​ شرکت‌های هواپیمایی ترجیح می‌دهند که در شرایط اقتصادی برابر از آسمان ایران استفاده کنند.

به گزارش پرشین خودرو، راهبر عملیات هوانوردی این شرکت با تاکید بر اینکه در نگهداری و ارایه سامانه‌های هوانوردی خودکفا شده ایم، گفت: بسیاری از موارد نصب و تعمیر تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری را بدون کمک مستشاران خارجی انجام می‌دهیم و حتی یک کنترلر و متخصص نگهداری و ناوبری خارجی نداریم.


سعید اکبری افزود: آینده را در گذشته دیده ایم و نسل امروز جوانان متخصص حوزه هوانوردی بسیار مصمم‌تر از ما آماده اند که ادامه صنعت هوایی را بر عهده بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه مطالعه و تلاش مضاعف نیروی انسانی متخصص توانسته تا اندازه زیادی با تاثیرات تحریم‌های ظالمانه مقابله کند، گفت: با توجه به اینکه صنعت هواپیمایی یک صنعت فنآوری برتر است و کشور‌ها به شدت به یکدیگر وابسته اند، تحریم‌ها تاثیر زیادی در نحوه خدمت رسانی تمام دست اندرکاران صنعت هوایی از جمله شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران داشته و دارد، اما در عین حال با اینکه ما از نظر فناوری، وابسته به این صنعت هستیم و صنعت هوایی نخستین حوزه مواجه شده با تحریم از زمان انقلاب اسلامی بوده است، اما با تلاش نیروی انسانی متبحر که در طول سال‌ها پرورش یافته اند، توانسته ایم وابستگی‌ها را با مطالعه و تلاشی مضاعف تا حدود زیادی از بین ببریم.

 

صنعت هوایی

 

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه تحریم تاثیر منفی زیادی بر صنعت هوایی دارد، افزود: روز‌های نخست که تحریم‌ها شروع شد، غرب توقع داشت که ظرف چند سال صنعت هوایی ما فلج شود، اما شاهدیم که با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و وارد شدن فشار‌ها و تحریم‌ها ، نه تنها پرواز‌ها به روال عادی انجام می‌شوند و فرودگاه‌ها تعطیل نشده اند بلکه تعداد پرواز‌ها افزایش یافته و توانسته ایم آثار منفی تحریم‌ها را برطرف کنیم.


وی گفت : اکنون با اینکه اغلب کشور‌های منطقه و بسیاری از کشور‌های دنیا از مستشار در تخصص‌های مختلف و حتی از کنترلر‌های خارجی استفاده می‌کنند ما بسیاری از موارد نصب و تعمیر تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری را بدون کمک مستشاران خارجی انجام می‌دهیم و حتی یک کنترلر و متخصص نگهداری و ناوبری خارجی نداریم و می‌توان گفت در نگهداری و ارایه سامانه های هوانوردی خودکفا شده ایم.


اکبری با تاکید بر اینکه تحریم‌ها تقریبا در ارایه خدمات به پرواز‌های عبوری بی تاثیر بوده است، افزود: با توجه به تجهیزات سخت افزاری مجهز و داشتن سامانه های نظارتی ارتباطی از راه دور و نیز کمک ناوبری به روز و بهره مندی از بهترین نیروی انسانی و تجربه کافی از شرکت‌های هواپیمایی مختلف و در نظر گرفتن موقعیت راهبردی ما در اتصال شرق و غرب دنیا (آسیا، شمال هند و شرق روسیه به سمت اروپا و برعکس) هنوز هم نه تنها به دلایل امنیتی بلکه به دلیل ایمنی بالا و خدمات مطلوب، شرکت‌های هواپیمایی ترجیح می‌دهند که در شرایط اقتصادی برابر از آسمان ایران استفاده کنند.


وی گفت : در موارد مشابه از جمله در کشور عراق، وارد شدن تحریم‌ها فشار زیادی اعمال کرد، ولی همت متخصصان ایرانی باعث شد که کشور ما بتواند با تحریم‌ها و فشار‌های دشمنان مقابله کند تا جایی که متخصصان خارجی متعجب می‌شوند و می‌پرسند چگونه هنوز سرپا مانده اید؟ و این پرسش مایه افتخار ماست.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 117989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha