3 دوره وزارت صنعت گذشت و دستورالعمل امداد خودروها در انتظار امضای وزیر است!

پرشین خودرو: بیش از 1.5 سال است که دستورالعمل فعالیت شرکت های امداد خودرویی تدوین شده و با وجود گذشت 3 دوره وزارت صنعت، کماکان در اختیار وزیر جدید صمت برای تصویب و ابلاغ قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اوایل سال 97 بود که دولت برای کنترل و ساماندهی شرکت های امداد خودرویی، نظارت بر این شرکتها را به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرد بر این اساس با اصلاحیه ماده 31 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سوی دولت، وظیفه صدور مجوز و ساماندهی فعالیت تمام شرکت‌های امداد خودرویی، به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد.

تفویض نظارت و ساماندهی شرکتهای امداد خودرویی به وزارت «صمت» در حالی از سال گذشته صورت گرفت که به گفته یک مقام مسئول در انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو، بیش از 1.5 سال از تدوین دستور العمل فعالیت شرکتهای امداد خودرویی می گذرد و همچنان با وجود گذشت 3 دوره وزارت «صمت» در این مدت و واگذاری ساماندهی و نظارت بر این بخش به وزارت صنعت و ارائه نسخه نهایی این دستور العمل از اوایل سال گذشته به دفتر وزیر «صمت»، تاکنون این مصوبه به امضای وزیر صنعت نرسیده است.

تاخیر وزارت «صمت» در تصویب و ابلاغ این مصوبه در حالی همچنان ادامه دارد که با اجرای این دستورالعمل توسط وزارت صنعت علاوه بر نظارت و شناسایی شرکتهای امدادی فاقد مجوز، از تخلفات صورت گرفته از سوی شرکتهای امداد خودرو متفرقه جلوگیری می شود.

این جریان در حالی همچنان بی نتیجه مانده که هر ساله و در آستانه ورود به سال جدید فعالیت شرکتهای امداد خودرویی متفرقه رونق بیشتری می گیرد به طوری که نبود نظارت بر فعالیت این قبیل شرکتها به خصوص از سال گذشته موجب شده که علاوه بر گسترش فعالیت شرکتهای امدادی غیر مجاز، شرکتهای فروش کارت های امدادی جعلی نیز از اوضاع بازار فعلی سوء استفاده کرده و اقدام به عرضه کارت های جعلی کنند.

در همین راستا دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو گفت : بیش از یک سال و نیم است که دستورالعمل فعالیت شرکت های امداد خودرویی تدوین شده و با گذشت سه دوره وزارت صنعت کماکان در اختیار وزیر جدید صمت برای تصویب و ابلاغ قرار دارد.

 

عباسعلی غیاثی



عباسعلی غیاثی عنوان کرد: تمام اقدامات لازم برای تصویب این دستورالعمل صورت گرفته و تنها در انتظار امضاء و ابلاغ وزیر صمت است.

وی همچنین به تلاش معاون وقت وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته برای تایید دستورالعمل فعالیت شرکت های امداد خودرویی اشاره و تاکید کرد: از سال گذشته آقای مقیمی (مدیرعامل فعلی ایران خودرو) در زمان مسئولیتشان به عنوان معاون امور صنایع وزیر «صمت» و در آستانه ورود به سال 98 در جلسه ای قول مساعد داد که امضاء دستور العمل فعالیت شرکت های امداد خودرویی را از وزیر دریافت می کند تا هر چه سریع تر ابلاغ شود اما مشخص نیست چرا با وجود پیگیری های فراوان همچنان در تایید و ابلاغ این دستورالعمل وقفه ایجاد شده است.

دبیر انجمن صنفی شرکت های خدمات پس از فروش خودرو با اشاره به پیگیری صورت گرفته توسط انجمن خدمات پس از فروش از اداره کل خودرو صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت در این زمینه گفت: با وجود تماس ها و پیگیری های صورت گرفته این انجمن از مراجع ذی ربط وزارت صمت، همچنان دستور العمل فعالیت شرکتهای امداد خودرویی در دفتر وزیر صمت قرار دارد البته اخیرا و پس از تماس های مکرر اعلام شد که این دستور العمل رد شده است اما مجدد عنوان شد که این دستورالعمل در آستانه امضاء وزیر صمت است.

غیاثی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با امضاء و ابلاغ این دستورالعمل هموطنان عزیزی که نیاز به خدمات امداد خودرویی دارند با اطمینان خاطر از حفظ جان و مال خود و صرفاً از طریق شرکت های امداد خودرویی معتبر اقدام به امدادخواهی کنند.

کد خبر 118432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha