حذف کارت سوخت خودروهای فرسوده راهکار مقابله با آلودگی

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران با اشاره به اینکه حتی بهترین سیستم حمل و نقل هم در شرایط وارونگی دما سبب سالم شدن هوا نمی‌شود،‌ گفت: حذف کارت سوخت خودروهای فرسوده گام درست مقابله با آلودگی هوا بود.

به گزارش پرشین خودرو، یوسف حجت مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، درباره آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت:‌زمانی که وارونگی دما رخ می‌دهد قطعا هوا آلوده می‌شود و اگر بهترین سیستم حمل و نقل را داشته باشیم باز هم چنین وضعیتی به وقوع می‌پیوند.

وی افزود:‌ تنها می‌توان با اجرای برخی تمهیدات آلودگی را در زمان وارونگی دما کاهش داده ولی اینکه انتظار داشته باشیم از این طریق هوا پاک شود و یا حتی سالم باشد علمی نیست.


مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران ادامه داد:‌توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا مؤثر است ولی در سال‌های اخیر تعدد اندک اتوبوس به این ناوگان اضافه شده و این در حالی است که پایتخت حداقل به 4 هزار اتوبوس جدید نیاز دارد.


حجت گفت: حمل و نقل عمومی در ساعات پیک ترافیک کشش مسافران پایتخت را ندارد و باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد. البته مسافران نیز در صورتی که سفرشان ضرورتی ندارد باید آن را به ساعات غیر ترافیک انتقال دهند و همچنین از سفرهای زائد نیز باید پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه انتظار نادرست و غیرعملی است که تهران با بیش 10 میلیون نفر جمعیت در زمان وارونگی دما هوای آن آلوده نشود، گفت: با تمهیدات پیش بینی شده می‌توان به طور مثال شاخص کیفیت هوا را از 150 به 120 و 130 برسانیم ولی اگر موضوع معاینه فنی و افزایش خطوط مترو طی سال‌های گذشته انجام نگرفته بود آلودگی هوا به بیش از شاخص 200 می‌رسید و چالش‌ها در این زمینه بیش از حد انتظار بود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران با تاکید بر اینکه باید از تردد خودروهای فرسوده جلوگیری کنیم، گفت: ارائه نشدن کارت سوخت به این خودروها اقدام مؤثری در تحقق این مسئله است.

 

خودروی فرسوده



حذف کارت سوخت خودروهای فرسوده گام درست مقابله با آلودگی هوا

حجت در پاسخ به اینکه اکثر رانندگان خودروهای فرسوده از قشر ضعیف جامعه هستند و آیا برنامه‌ای باید برای ارائه تسهیلات خرید خودروی جدید به آنها ارائه شود، گفت: هرگونه اقدام جهت توسعه شخصی نادرست است و به نظرم باید داشتن خودرو را هر چه سخت‌تر کنیم چرا که برای رسیدن به هوای پاک نباید خرید خودروی شخصی سهل‌الوصول باشد.

وی با بیان اینکه جهت ارائه تسهیلات برای خرید خودروهای نو موافق نیستم، گفت:‌ این تسهیلات از بیت‌المال تامین می‌شود و به نظرم ارائه آن نوعی بی‌عدالتی است چرا که برخی از مردم سقفی برای زندگی ندارند و یا تهیه لباس و غذا برای آنها مشکل است که به نظرم اگر قرار باشد وامی ارائه شود باید جامع‌نگر بود و تسهیلات را به کسانی که اولویت دارند باید پرداخت کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 118509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha