افزایش دوگانه‌سوز کردن خودروها با روش غیراستاندارد

پرشین خودرو: مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور گفت: با توجه به سهمیه‌بندی بنزین، استقبال زیادی برای دوگانه‌سوز شدن خودروها و سوخت CNG شده است که باید نظارت ویژه انجام شود.

به گزارش پرشین خودرو، سعید قیصر مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور، درباره اقدامات صورت گرفته برای اضافه کردن سوخت CNG به خودروها، اظهار داشت: با توجه به سهمیه‌بندی بنزین استقبال زیادی برای دوگانه‌سوز شدن خودروها و سوخت CNG شده است و اگر در این حوزه دستگاه‌های ذیربط نظارت نکنند، فساد زیادی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر سازوکار دوگانه‌سوز کردن خودروها ساختارمند نباشد با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد و ما خواهان این هستیم که خودروهایی که تبدیل به دوگانه‌سوز می‌شوند، اسناد مالکیت آن خودروها نیز تغییر پیدا کند و این موضوع در سند درج شود.

 

دوگانه سوز


مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور یادآور شد: کارگاه‌های غیراستاندارد با قیمت‌های قابل توجهی نسبت به دوگانه‌سوز کردن خودروها و نصب CNG اقدام می‌کنند که این موضوع در آینده مشکلات زیادی را برای خودروها ایجاد می‌کند بنابراین وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) و شرکت پخش گاز باید جلوی این فساد را بگیرد.


قیصر گفت: شرکت پخش باید تمهیداتی را در نظر داشته باشد که سوخت به صورت استاندارد و سیستماتیک توزیع شود و وزارت صمت نیز باید با متخلفین در این حوزه برخورد کند از سوی دیگر شرکت‌های تولید مخازن نیز باید عرضه و فروش آنها مشخص و سیستماتیک باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای معاینه فنی مخازن CNG چه تسهیلاتی در نظر گرفته‌اید، گفت: ما محدودیتی برای معاینه فنی تاکسی‌ها و خودروهایی که دارای مخازن CNG هستند، نداریم و در طول یک روز اقدامات آنها انجام می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 118539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha