ایساکو چگونه میان برترین های خدمات پس از فروش قرار گرفت؟

پرشین خودرو: در گزارشی که چند روز قبل از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد، شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو(ایساکو) توانست برای نخستین بار، در رتبه‌بندی شاخص رضایت مشتریان به مقام دوم در بین تمامی خودروسازان کشور و به مقام اول در بین شرکت‌های دارای بیش از ۱۰ نمایندگی دست یابد، اما ملاک های این انتخاب چیست؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای مخاطبان عام احتمالا خیلی شناخته شده نیست و تنها تجربه ای که خریداران خودرو از این شرکت دارند، همان تماس هایی است که کارشناسان این شرکت چند روزی بعد از مراجعه به نمایندگی های خودروسازان برای سرویس های دوره ای با مشتریان می گیرند و با تعدادی سوال، به ثبت پاسخ های آنان می پردازند.

گزارش هایی که در زمان بندی های مشخص از این شرکت در خصوص صنعت خودرو منتشر می شود، دیگر تجربه ای است که مخاطبان از این شرکت دارند. گزارش هایی که پایه و اساس اصلی آن را کیفیت خودرو و خدمات پس از فروش خودروسازان تشکیل می دهد.


در آخرین گزارش از این دست که در روزهای گذشته منتشر شد، شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو(ایساکو)، در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۸ توانست در رتبه‌بندی شاخص رضایت مشتریان به مقام دوم در بین تمامی خودروسازان کشور و به مقام اول در بین شرکت‌های دارای بیش از ۱۰ نمایندگی دست یابد.


در این گزارش قصد داریم ملاک هایی که برای این انتخاب، امتیازدهی و رتبه بندی وجود دارد را برای شما بازگو کنیم.


شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، همه ساله وضعیت خدمات پس از فروش شرکت‌های خودرویی اعم از واردکننده و خودروساز را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و با امتیاز دهی به این شرکت‌ها آن‌ها را رتبه بندی می‌کند.

ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت‌های واردکننده و خودروساز با توجه به شاخص‌های گوناگونی صورت می‌گیرد و هر شرکت می‌تواند در هر شاخص یک رتبه را به خود اختصاص دهد.

 

ایساکو



اما این رتبه در مجموع این شاخص‌هاست که نشان می‌دهد هر شرکت در مجموع چه وضعیتی دارد.

ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت‌ها، خود به ۳ شاخص اصلی تقسیم می‌شود.

وضعیت نظام نمایندگی‌های مجاز ، وضعیت نظام مدیریتی و میزان رضایتمندی مشتریان که از میان این 3 شاخص، میزان رضایتمندی مشتریان از اهمیت بالاتری برخوردار است چرا که مستقیما از نتیجه تماس کارشناسان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با دریافت کنندگان خدمات از شرکت های خودرویی به دست می آید.

سوالات کارشناسان شرکت بازرسی از مراجعه کنندگان به شرکت های خدمات پس از فروش مواردی نظیر نوبت دهی، زمان صرف شده برای پذیرش، برخورد و پاسخگویی، زمان تعمیر و تحویل خودرو، تامین به موقع قطعات مورد نیاز و تشریح تعمیرات انجام شده و قطعات تعویض شده را شامل می‌شود که نقش بالایی در امتیازدهی به شرکت های مورد نظر دارد.

در رتبه بندی خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه کننده خودروهای سبک، تعداد نمایندگی‌ها حائز اهمیت است. به طوری که رتبه بندی در ۲ گروه شرکت‌های دارای بیش از ۱۰ نمایندگی و شرکت‌های دارای کمتر از ۱۰ نمایندگی انجام می‌شود و همانطور که می بینید در آخرین گزارش منتشر شده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت ایساکو در رتبه‌بندی شاخص رضایت مشتریان به مقام دوم در بین تمامی خودروسازان کشور و به مقام اول در بین شرکت‌های دارای بیش از ۱۰ نمایندگی دست یافته است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه سطح کیفیت خدمات پس از فروش شرکت‌های خودرویی، نمره ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ را هدف گذاری کرده که در حال حاضر متوسط امتیاز کسب شده در شاخص رضایت مشتریان در سطح کشور عدد ۷۳۷ است.

در گزارش اخیر شرکت بازرسی کیفیت، شرکت ایساکو با کسب ۲۴ امتیاز بیشتر از خط میانگین نشان داده است که اجرای پروژه‌هایی نظیر عارضه‌یابی و برنامه‌ریزی بسیار دقیق و اجرای صحیح آن در راستای ارتقای خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو اثربخشی بسیار بالایی داشته است.

در پایان بد نیست تا نکته ای را با شما مراجعه کنندگان به نمایندگی های خودروسازان در خصوص جدی گرفتن تماس کارشناسان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و ارائه پاسخ های دقیق به سوالات این کارشناسان در میان بگذاریم.

در نتیجه گزارش های شرکت بازرسی، این پاسخ سوالات شما مراجعه کنندگان است که می تواند موجب صعود یا سقوط یک شرکت در جدول گزارش های فصلی شود آنچنان که می بینیم، در بخش مربوط به شرکت ایساکو در جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت، تسریع در نوبت‌دهی نمایندگی‌ها به میزان ۳۳ نمره نسبت به مدت مشابه قبل، افزایش کیفیت تعمیرات به میزان ۲۹ نمره نسبت به سال قبل و کاهش زمان انتظار از پذیرش تا ترخیص به میزان بیش از ۲۰ نمره موجب صعود جایگاه ایساکو در این گزارش شده است.

کد خبر 119298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha