کد خبر 119595
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
برتونه Mantide حراج می‌شود

پرشین خودرو: برتونه در سال ۲۰۰۹ خودرویی براساس شورولت کوروت ZR1 بانام Mantide تولید کرد که در زمان تولید، دومیلیون دلار قیمت داشت. حالا این خودرو دوباره قرار است به حراج گذاشته شود.

به گزارش پرشین خودرو، خودرو برتونه Mantide سوپراسپرتی بود که در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد و براساس شورولت کوروت ZR1 شکل گرفته بود. درحالی‌که قرار بود برتونه ۱۰ دستگاه از این خودرو را تولید کند، تنها یک دستگاه Mantide تولید و همین باعث شد ارزش این خودرو بسیار بیشتر باشد. حالا همین یک دستگاه قرار است در حراجی فروخته شود.
 

برتونه Mantide

 

برتونه Mantide را جیسون کاستریوتا طراحی کرد. طراحی جلو خودرو با شورولت کوروت بسیار متفاوت است. پوشش شیشه‌ای روی کاپوت کوروت که می‌شد از پشت آن پیشرانه‌ی سوپرشارژر خودرو را مشاهده کرد، در برتونه نیز حفظ شده است. جالب‌ترین قسمت این خودرو عقب آن است؛ جایی که شاهد اتصال ستون B به گِل‌گیر عقب با قطعه‌ی آیرودینامیکی بزرگی هستیم. در طراحی عقب برتونه، از عناصر مثلثی‌شکل نیز برای زیبایی هرچه بیشتر بهره‌گیری شده است. درنهایت، برتونه طرح خودرو را با درهای پروانه‌ای تکمیل کرده که به‌سمت بالا باز می‌شود.

 

برتونه Mantide

برتونه Mantide


برتونه Mantide قوای محرکه خود را از شورولت کوروت ZR1 به‌ارث برده است. پیشرانه‌ی V8 سوپرشارژر این خودرو به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی متصل است که نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. برای مهارکردن خودرو در سرعت‌های سریع نیز از ترمزهای کربن سرامیکی استفاده شده است. ازآنجاکه تمام بدنه‌ی برتونه از فیبرکربن ساخته شده، وزن آن در‌مقایسه‌با شورولت کوروت ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر است. این کاهش وزن سبب شده خودرو عملکرد حرکتی بهتری داشته باشد؛ به‌طوری‌که می‌تواند در ۳/۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۵۱ کیلومتر‌بر‌ساعت است.
 

برتونه Mantide



برتونه Mantide در زمان معرفی خودوریی قرمزرنگ بود؛ اما مالک آن بعدها رنگ خودرو را به سفید تغییر داد و تودوزی داخلی قرمز آن را با آلکانترای مشکی تعویض کرد. در مرحله‌ی بعد، مالک سیستم صوتی پایونر این خودرو را حذف و سیستم صوتی اصلی کوروت را روی آن نصب کرد. باتوجه‌به اینکه محصول خاص برتونه در زیر پوسته‌ی شورولت کوروت است، حراجی فروشنده نیز خودرو را با عنوان Corvette Mantide خواهد فروخت. برتونه Mantide در سال ۲۰۰۹ حدود دو میلیون دلار قیمت داشت.

منبع: زومیت

کد خبر 119595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha