شهرداری هزینه‌های پلیس راهور را پرداخت می‌کند

پرشین خودرو: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مصوبه‌ای اعلام کردند که از سال ۹۹ شهرداری مجاز به کمک به پلیس راهور خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در جریان بررسی لایحه نرخ ورودی پارکینگ‌ها و پارک حاشیه‌ای پیشنهادات خود را مطرح کردند و زهرا صدراعظم نوری پیشنهاد داد تا شهرداری مجاز به کمک به پلیس راهور شود و گفت: در حال حاضر تمام هزینه‌های پلیس راهور را شهرداری پرداخت می‌کند که این شامل حقوق ، دستمزد، اضافه کار، ساخت مکان و در برخی موارد خرید تجهیزات است.


وی با بیان این که انتظار داریم پلیس راهور در راستای سیاست‌های حمل و نقل شهرداری فعال باشد گفت: ما معتقدیم همکاری و تعامل بیشتر بین پلیس و شهرداری سبب می‌شود که بتوانیم خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه کنیم به همین دلیل پیشنهاد می‌شود کلمه "مکلف است به مجاز است" تغییر کند که بر همین اساس در سال آینده شهرداری به جای مکلف، مجاز است که به پلیس راهور کمک کند.


محمد علیخانی نیز عنوان کرد که در این پیشنهاد صدراعظم نوری عبارت همکاری پلیس در وصول عوارض شهرداری نیز اضافه شود.

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رأی اکثریت خود به این پیشنهاد نوری رای مثبت دادند و بر همین اساس شهرداری تهران از این پس مجاز به کمک به پلیس راهور می‌شود.

 

شورای شهر



مصوبه شورا در خصوص هزینه کرد ۵ درصدی درآمد پارک حاشیه‌ای برای همه دستگاه‌های دخیل

در ادامه بهاره آروین پیشنهاد داد: شهرداری مجاز است حداکثر ۵ درصد از درآمدهای حاصله خود از محل پارک حاشیه‌ای را به انواع بازیگران و سازمان‌های دخیل در امر پارک حاشیه‌ای و نه صرفا پلیس راهور هزینه کند.

محمد علیخانی در مخالفت با این پیشنهاد با بیان این که مشابه این موضوع را در لایحه طرح ترافیک داشته‌ایم که براین اساس ۳ درصد درآمد حاصله از طرح ترافیک می‌بایست صرف بازیگران و سازمان‌های دخیل در امر ترافیک شوند، گفت: اما معاونت حمل و نقل نه تنها آیین‌نامه اجرایی به شورا ارائه نکرد بلکه سرخود با برخی از اشخاص قرارداد منعقد کرد که به نظرمان این مفسده دارد.

در ادامه صدراعظم نوری در موافقت با پیشنهاد آروین گفت: ما باید به شهرداری تهران اعتماد کنیم و اختیار عمل را به آنها بدهیم اما در مقابل شورای شهر باید بر روند این هزینه کرد نظارت داشته باشد و معاونت حمل و نقل نیز باید هر سه ماه یا شش ماه یکبار به شورا پاسخگو باشد و نباید این فضا را صرفا به پلیس راهور محدود کنیم در حالی که با کمک اپلیکیشن‌ها و سایر دستگاه‌ها می‌توانیم پارک حاشیه‌ای را بهتر مدیریت کنیم.

یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل نیز با حضور در صحن شورای شهر تهران با بیان این که ما دستورالعمل اجرایی هزینه کرد ۳ درصد درآمد طرح ترافیک را خرداد ماه به شورای شهر ارائه کردیم و اسناد آن موجود است، اظهار کرد: نمی‌توانیم مصوبات شورا را منوط به عملکرد سازمان های شهرداری کنیم چرا که ما سر تا پا خطا هستیم و شورا باید سیاست گذاری کند و ما آنها را اجرا کنیم.

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۱ رای موافق به پیشنهاد آروین مبنی بر این که ۵ درصد درآمد شهرداری از محل پارک حاشیه‌ای در دستگاه‌های دخیل در امر پارک حاشیه‌ای و نه صرفا پلیس هزینه شود، رأی مثبت دادند.

کد خبر 120125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha