جنرال موتورز کارخانه خود در تایلند را واگذار می‌کند

پرشین خودرو: شركت خودروسازی گریت وال چین می گوید كه یك توافقنامه برای خرید كارخانه ی جنرال موتورز در تایلند به امضا رسانده است.

به گزارش پرشین خودرو، گریت وال در بیانیه ای اعلام كرد كارخانه رایونگ Rayong كه در حال حاضر جنرال موتورز آن را اداره می كند به طور كامل از اواخر سال 2020 به گریت وال واگذار می شود.

جنرال موتورز از بازارهای بیشتری در خارج از خاك ایالات متحده، به ویژه در چین عقب نشینی می كند و گفته است فروش، طراحی، عملیات مهندسی خود را در استرالیا، نیوزلند و چند بازار دیگر كاهش خواهد داد و برند هولدن Holden را در سال 2021 بازنشسته می كند. جنرال موتورز هم بیانیه ی گریت وال را تأیید كرده و می گوید با فروش كارخانه جنرال موتورز در تایلند به گریت وال موافقت كرده است.


سازماندهی مجدد عملیات در بازارهایی كه سوددهی ندارند باعث می شود كه جنرال موتورز بیشتر به بازارهای ایالات متحده، چین، آمریكای لاتین و كره جنوبی متكی شود.

 

جنرال موتورز



ظیویا سوریادوارا Dhivya Suryadevara معاون مالی گروه خودروسازی جنرال موتورز در جمع تحلیل گران مالی در 5 فوریه در خصوص تجدید ساختار عملیات بین المللی جنرال موتورز در خارج از چین اطلاع رسانی كرده بود و این تجدید ساختار هدف بهبود 2 میلیارد دلاری را نسبت به سال 2018 هدف قرار داده است.

با واگذاری كارخانه تایلند به گریت وال، در حقیقت آمریكایی ها فضا را به چینی ها واگذار كرده اند و اجازه بسط و گسترش دامنه فعالیت های خودروسازان چینی را داده اند.

مری بارا مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره جنرال موتورز در بیانیه ای گفته است: جنرال موتورز «تمركز خود را بازارهایی قرار داده كه استراتژی های درستی در آن حاكم است و بازگشت سرمایه قوی دارد به همین دلیل سرمایه گذاری های جهانی طوری اولویت بندی می شوند كه باعث رشد در آینده حمل و نقل نوین شوند».

این تغییر ساختار باعث می شود 1.1 میلیارد دلار به صورت نقد و غیرنقد به جنرال موتورز بازگردد.

گریت وال یكی از بزرگترین سازندگان خودروهای اس یوی وی [شاسی بلند] در بازار چین است اما فروش آن در بازار خود چین روند نزولی داشته است اما حالا با خرید كارخانه در تایلند كه عضو كشورهای آسه آن است، به بهبود فروش جهانی خود فكر می كند.

در ماه ژانویه نیز گریت وال توافقی را با جنرال موتورز امضا كرده كه كارخانه اش در هند را واگذار كند كه این واگذاری در نیمه دوم سال 2020 كامل خواهد شد.

منبع: سایپا

کد خبر 120487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha