تمدید 3 ماه مجوز‌های وزارت راه به خاطر شیوع کرونا

پرشین خودرو: معاون وزارت راه: همه مجوز‌های این وزارتخانه ۳ ماه تمدید شد تا مردم نیازی به مراجعه به سازمان‌ها و شرکت‌های این وزارتخانه نداشته باشند.

به گزارش پرشین خودرو، شهرام آدم نژاد، با تشریح مجموعه اقدامات این وزارتخانه در مقابله با بیماری کرونا، افزود: دستورالعملی در رابطه با کاهش مراجعه حداکثری مردم به تمام ادارات وزارت راه و شهرسازی تهیه و به همه دستگا‌ها ابلاغ شده است تا مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.


معاون حمل و نقل وزارت راه گفت: پروانه‌های فعالیت، کارگزاری، کارت هوشمند رانندگان و همه مجوز‌های مدت دار مجموعه‌های این وزارتخانه به مدت ۳ ماه تمدید شد تا مردم نیازی به مراجعه به سازمان‌ها و شرکت‌های این وزارتخانه نداشته باشند.

وی افزود: همچنین با همکاری شهرداری تهران، تاکسی‌های فرودگاهی بخاطر کاهش فعالیتشان می‌توانند تا چند ماه آینده مانند سایر تاکسی ها، بصورت گردشی فعالیت کنند.

 

شهرام آدم نژاد


وی با اشاره به اینکه با هماهنگی انجمن کشتیرانی ایران، مقرر شد از رانندگانی که به دلیل شیوع بیماری کرونا بیش از حد منتظر می‌مانند تا عادی شدن شرایط حمل و نقل، جریمه دیرکرد برای کانتینر‌ها اخذ نشود، افزود: در تمام مود‌های حمل و نقلی کاهش تقاضای سفر دیده می‌شود، اما بیشترین کاهش در بخش حمل و نقل جاده‌ای است و پس از آن بخش‌های ریلی و هوایی از این شرایط متاثر شده اند.


معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در خصوص اینکه گفته می‌شود خطوط هواپیمایی ایرانی عامل انتقال بیماری کرونا به کشور بوده اند، گفت: بعد از بررسی‌های گسترده‌ای که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داد، اعلام کرد که شیوع بیماری از طریق پرواز‌های خطوط هوایی ایرانی نبوده است و این موضوعی است که در اکثر کشور‌ها و از جمله ایران هم اتفاق افتاده است.


آدم نژاد با اشاره به اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، ستاد مبارزه با کرونا با حضور وزارت راه و شهرسازی ایجاد شد، گفت: این وزارتخانه به عنوان مسئول کمیته حمل و نقل، با همکاری وزارت بهداشت، پروتکل‌های لازم را در زمینه ضد عفونی کردن ناوگان هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای، ایستگاه‌های مسافری نظیر پایانه‌های مسافری، ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌ها و پایانه‌های مرزی و پایانه‌های تخلیه و بارگیری بار تهیه و ابلاغ کردیم.


وی افزود: در روز‌های نخست، در زمینه تهیه مواد ضد عفونی مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت حل شد و امروز همه ایستگاه‌های مسافری و باری و همه ناوگان هوایی، دریایی و ریلی و جاده‌ای این پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 121002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha