پروتکل بهداشتی برای خودروسازی و قطعه سازی ابلاغ نشده است!

پرشین خودرو: دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران با اشاره به اینکه پروتکل بهداشتی پاسخ گوی شرایط پیچیده خطوط تولید خودروسازان و قطعه سازان نخواهد بود، گفت: تاکنون هیچ پروتکل بهداشتی اختصاصی برای صنعت خودرو و قطعه سازی ابلاغ نشده است و با توجه به شیوع ویروس کرونا، این مساله تهدیدی برای کارگران در خطوط تولید قطعه سازی و خودروسازی خواهد بود.

مازیار بیگلو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: با اعلام تصمیم ستاد مقابله با کرونا واحدهای تولیدی در استان ها 23 فروردین ماه و در تهران 30 فروردین ماه مشفول به فعالیت خواهند شد که این مساله فعالیت قطعه سازان و خودروسازان را کمی پیچیده کرده است.

وی افزود: تصمیم اتخاذ شده در خصوص زمان شروع فعالیت واحدهای تولید در تهران و استان ها با توجه به فعالیت حجم زیادی از قطعه سازان در استان ها و برخی از واحدهای قطعه سازی در تهران، ضمن اینکه موجب عدم هماهنگی زنجیره تامین با خودروسازان و پیچیدگی فعالیت در این صنعت می شود بلکه ظرفیت خطوط تولید قطعه سازان و خودروسازان را نیز تحت الشعاع قرار داده و موجب افت تولید و زیان دهی این صنعت می شود.

بیگلو با اشاره به اینکه مبنای اقتصادی تولید در واحدهای خودروسازی و قطعه سازی تیراژ تولید است، تصریح کرد : چنانچه بر اساس تصمیمات ابلاغی قطعه سازان با یک سوم یا دو سوم ظرفیت تولید کنند تولید از مبنای اقتصادی خارج می شود چرا که با واحدها با الزام طرح فاصله گذاری اجتماعی ناگزیر به حضور تعداد کمتری از کارگران در خطوط تولید هستند و این اقدام موجب کاهش تیراژ تولید می شود و اگر واحد ها تعطیل شوند قطعا بهتر خواهد بود.

دبیر انجمن قطعه سازان همچنین به نامه قطعه سازان در خصوص تعویق 2 هفته ای فعالیت واحدهای قطعه سازی تصریح کرد : در نامه اول انجمن قطعه سازان به مسئولان که با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در صنعت قطعه سازی ارائه شد، پیشنهاد گردید تا تعطیلات 2 هفته ای تابستانی به فروردین ماه منتقل شود تا در این مدت، فرصت پیاده سازی پروتکل های بهداشتی فراهم شود.

بیگلو افزود: در صورت شروع فعالیت ها تمامی واحدهای قطعه سازی در کشور از ابتدای اردیبهشت ماه، ضمن اینکه تولید واحدهای قطعه سازی به طور مستمر ادامه خواهد یافت بلکه قطعه سازان متعهد می شوند جهش تولید را به بهترین نحو در سال جاری اتفاق بیفتد.


وی تاکید کرد: قطعه سازان با تصمیم ستاد کرونا در اعلام دو تاریخ برای آغاز فعالیت واحدهای تولیدی در تهران و استان ها موافق نیستند چرا که موجب پیچیدگی بیشتر فعالیت در صنعت خودرو و قطعه سازی می شود.

 

ضد عفونی خودروسازی


دبیر انجمن قطعه سازان گفت: بر اساس تصمبمات ابلاغی ستاد مقابله با کرونا واحدهای قطعه سازی و خودروسازی بر اساس برداشت صورت گرفته از پروتکل کلی بهداشتی برخی اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی از جمله ضدعفونی محیط کار ، رعایت فاصله احتماعی در حد امکان و ایجاد تونل های استرلیزه را انجام می دهند اما کماکان با توجه به فضای کوچک واحدها و تعداد کارگران این خطر و نگرانی برای شیوع در واحدها وجود دارد.

این مقام مسئول در انجمن قطعه سازان همچنین به تاثیر پروتکل بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع این ویروس در واحدهای تولیدی تاکید کرد : با وجود شرایط بسیار پیچیده خطوط تولید و مونتاژ بسیار فشرده ای که در واحدهای خودروسازی و قطعه سازی وجود دارد متاسفانه تاکنون هیچ پروتکلی بهداشتی اختصاصی ابلاغ نشده است.

بیگلو در پایان خاطر نشان کرد: با این حال صنعت خودرو و قطعه سازی کشور به تصمیمات دولت و ستاد مبارزه با کرونا احترام می گذارد اما انتظار می رفت این تصمیم بسیار سریع تر و بهتر و در زمان مناسب تری اتخاذ می شد.

 

خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 121688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha