سال 1400، خودکفایی در خودروسازی را جشن می گیریم

معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا سال 1400 خودکفایی در صنعت خودروسازی را جشن خواهیم گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، امیر جعفرپور، با اعلام این خبر گفت: داخلی سازی 50 درصدی خودروهای تولیدی در گروه صنعتی ایران خودرو طی سه سال گذشته به بیش از 90 درصد در حال حاضر رسیده است که این مهم برای محصول جدید K132 به 92.5 درصد می رسد و بزودی با همکاری شرکت های دانش بنیان، قطعات باقی مانده هم داخلی سازی خواهند شد و نهایتا تا سال 1400 خودکفایی در صنعت خودروسازی را جشن خواهیم گرفت.

وی که در حاشین آیین تولید آخرین خودرو 405 جی.‌ال.‌ایکس بنزینی سخن می گفت، اظهار داشت: محصول 405، بیش از 27 سال است که در کشور تولید می‌شود و البته روز به‌ روز بهبود پیدا کرد بطوریکه براساس مصوبات دولت از یورو 2 به یورو 4 ارتقا یافت و قرار بود تا این خودرو به یورو 5 برسد. همچنین نیاز بود که استانداردهای ایمنی و استانداردهای 85 گانه در خودرو اعمال شود. با اعمال این استانداردها، افزایش هزینه بسیاری برای این خودرو به‌ بار می‌آمد و این افزایش هزینه مقرون به‌ صرفه نبود.

جعفرپور اضافه کرد: با توقف تولید 405 در ایران خودرو خراسان قرار است تا در این خط، محصول " پارس " با قابلیت‌های بالاتر و روزانه 180 دستگاه جایگزین شود.

وی همچنین یادآور شد: ما تا پایان سال چهار قرعه‌کشی برای فروش فوق‌العاده خودرو خواهیم داشت که در هر مرتبه 25 هزار دستگاه خودرو قرعه‌کشی می‌شود که 15 هزار خودرو از این تعداد مربوط به ایران ‌خودرو و 10 هزار دستگاه مربوط به سایپا است.
 

کد خبر 123426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha