هزینه 8 میلیاردی شهرداری برای خانه‌های دوچرخه

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران با اشاره به اینکه قرارداد شهرداری با شرکت دوچرخه‌های اشتراکی (بیدود)‌ فقط حمایتی است، گفت: در حال حاضر بیدود 2 هزار دوچرخه در سطح شهر تهران دارد.

به گزارش پرشین خودرو، عقوب آزاده‌دل مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران، درباره قرارداد شهرداری با شرکت دوچرخه‌های اشتراکی بیدود، اظهار داشت: قراردادی که شهرداری با این شرکت داشته فقط حمایتی است و هزینه چندانی برای شهرداری تهران ندارد.


وی با اشاره به اینکه شرکت دوچرخه‌های اشتراکی کاملاً خصوصی است و شهرداری متولی آن نیست،‌گفت: در دوره‌های گذشته شهرداری تهران خانه‌های دوچرخه را راه‌اندازی کرده بود که این موضوع سالانه 7 تا 8 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشت به طوری که باید این مبلغ به پیمانکار خانه‌های دوچرخه پرداخت می‌شد.


مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران ادامه داد: قرارداد شهرداری با شرکت بیدود در حال حاضر فقط حمایتی است به صورتی که اجازه داده شده تبلیغات روی بدنه دوچرخه و در ایستگاه‌ها توسط شرکت بیدود صورت گیرد.

 

دوچرخه‌های اشتراکی



آزاده‌دل گفت:‌در حال حاضر به دلیل شرایط کرونا استفاده از دوچرخه در پایتخت بیشتر شده ولی متأسفانه برخی در فضای مجازی اقدامات شهرداری در حوزه توسعه دوچرخه را منکوب می‌کنند در حالی که به نظرم باید از گروه‌های استارتاپی که تکنولوژی را مورد استفاده قرار داده حمایت کرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر شرکت بیدود 2 هزار دوچرخه در سطح شهر دارد و اگر حمایت‌های لازم صورت نگیرد، این شرکت از چرخه فعالیت خارج خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 124248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha