کد خبر 124590
۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کشف ۶۰ فقره سرقت لوازم خودرو

معاون مبارزه با سرقت وسائل نقلیه پلیس آگاهی تهران: مالخر اموال سرقتی نیز دستگیر و هر دو متهم روانه زندان شدند.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی، گفت: پرونده‌ای با موضوع سرقت لوازم و محتویات خودرو پراید متعلق به یکی از شهروندان به شیوه شکستن شیشه لچکی عقب و سرقت محتویات صندوق از قبیل لپ تاپ و مدارک در دادسرای ناحیه ۶ تهران تشکیل شد و برای بررسی تخصصی و دستگیری سارق یا سارقان در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی قرار گرفت.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه در رصد‌های پلیسی، مشخص شد لپ تاپ سرقتی برای فروش در فضای مجازی توسط شخصی به نام جمال آگهی شده است، افزود: با شناسایی هویت فروشنده و مخفیگاه وی دستور قضائی برای دستگیری وی اخذ شد و کارآگاهان موفق شدند وی را در محل سکونتش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی گفت: جمال در بازجوئی اولیه اظهار داشت، لپ تاپ را از شخصی به نام سعید به مبلغ ۴۰ میلیون ریال که مغازه‌ای در خیابان خیام دارد، خریده است.

وی با اشاره به اینکه سعید نیز اظهار می‌داشت لپ تاپ را از فردی به نام کیوان به مبلغ ۱۲ میلیون ریال خریده است، بیان داشت: در بررسی سوابق کیوان مشخص شد که وی سابقه دار بوده و اعتیاد شدید به مصرف مواد مخدر دارد که با اخذ دستور قضائی کیوان در عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ میرزکی گفت: با شناسایی مخفیگاه کیوان بادستور قضائی وی نیز دستگیر شد و پس از انتقال به پلیس آگاهی به ۶۰ فقره سرقت لوازم خودرو و فروش آن به مالخری ساکن در شهر ری اعتراف و اظهار داشت پول حاصل از فروش اموال سرقتی را صرف تهیه مواد مخدر کرده ام.

معاون مبارزه با سرقت وسائل نقلیه پلیس آگاهی در پایان با بیان اینکه مالخر اموال سرقتی نیز در گام بعدی از تحقیقات پلیسی دستگیر شد، گفت: هر دو متهم با صدور قرار مجرمیت از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.

 

سرقت لوازم خودرو


سرهنگ کارآگاه "علی عزیزخانی"،رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران

کلاهبرداری به بهانه فروش خودرو

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران از دستگیری کلاهبرداری که پس از فروش خودرو اش، آن را سرقت و یا معاوضه می کرد، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه "علی عزیزخانی" در تشریح خبر گفت :پرونده ای با موضوع کلاهبرداری در شعبه یکم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران تشکیل و به دستور مقام قضائی پرونده برای کشف و دستگیری متهمان پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شاکی با حضور در پایگاه هشتم اظهار داشت، برای خرید یک دستگاه خودرو پراید به ارزش 65 میلیون تومان در سایت های خرید و فروش به یک آگهی برخورد کردم و با توجه به وضعیت تعریف شده از خودرو قیمت آن را مناسب دیدم و با مالک خودرو تماس گرفته و قرار گذاشتم خودرو را بازدید و خریداری کنم.

شاکی در ادامه گفت : برای بازدید خودرو به میدان آزادی مراجعه کردم و پس از بررسی خودرو فروشنده اعلام کرد بخشی از مبلغ خودرو را برایش واریز کنم و خودرو را در پارکینگ بگذاریم و سپس با مراجعه به دفترخانه سند خودرو را انتقال دهیم و بقیه مبلغ خودرو را پرداخت کنم و بعد از آن من هم بروم و خودرو را دریافت کنم که متاسفانه پس از پرداخت 55 میلیون تومان در حین رفتن به دفتر خانه فروشنده ناپدید شد و با مراجعه به پارکینگ متوجه شدم خودرو را نیز برده است.

سرهنگ عزیزخانی بیان داشت : با ثبت اظهارات شاکی دستگیری متهم بطور ویژه در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه قرار گرفت و پس از انجام تحقیقات اولیه و با توجه به اینکه احتمال کلاهبرداری مشابه دیگری متصور بود تمامی وقوعات صورت گرفته احصاء و پس از جمع بندی سرنخ های موجود با هماهنگی بازپرس پرونده ، متهم به نام سیامک در یک عملیات ضربتی دستگیر می شود .

این مقام انتظامی بیان داشت : سیامک پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی انجام شده به بیش از 5 فقره کلاهبرداری به این شیوه و شگرد معترف و اظهار داشت آگهی فروش خودرو را ثبت می کردم و در برخی از کلاهبرداری ها خودرویی که به مال باخته نشان می دادم و خودرویی که سند آن را انتقال می دادم متفاوت بود بدین نحو یک خودروی پراید سالم را به خریدار نشان می دادم و بعد از توافق بر روی قیمت وقتی به دفتر خانه می رفتیم سویچ ماشین را به یکی از دوستانم می دادم و خودرو را با خودرویی که ارزش آن کمتر بود جابجا می کردیم و من هم سند خودروی کم ارزش تر را به نام او می زدم و تا کنون بیش از 2 میلیارد ریال از این راه به جیب زده ایم .

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی گفت : با همت و تلاش کارآگاهان کلیه مال باختگان شناسایی شدند و متهم با قرار صادره برای دستگیری سایر همدستان و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار این یگان است.

سرهنگ عزیزخانی افزود: شهروندانی که با این شیوه و شگرد تا کنون از آنها کلاهبرداری شده است ، برای طرح شکایت و پیگیری قانونی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 124590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha