کد خبر 125016
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
واردات هر گونه کالا‌ی لوکس متوقف شد

سرپرست وزارت صمت: ترکیب کالاهای وارداتی غیر از واردات مواد اولیه، قطعات مورد نیاز تولید و کالاهای اساسی را نشان نمی‌دهد و واردات کالاهای لوکس و غیرضرور ممنوع است.

به گزارش پرشین خودرو، حسین مدرس خیابانی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با حضور فعالان اقتصادی و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و تعاون با تاکید بر اینکه تنها راه نجات کشور از مسیر سخت تحریم‌های بی‌سابقه کنونی، تولید و صادرات است، افزود: هم اکنون 85 درصد از واردات کشور را مواد اولیه، قطعات و تجهیزات مورد نیاز تولید و ماشین‌آلات تشکیل می‌دهد، ضمن اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه واردات هیچ نوع کالای لوکس و غیرضرور را نمی‌دهد و هم اکنون 2500 ردیف تعرفه‌ای مرتبط با این اقلام و کالاهای دارای مشابه ساخت داخل، ممنوع شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که 15 درصد باقی مانده را نیز کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم تشکیل می‌دهند و با مروری بر بخش‌های مختلف اقتصادی نشانگر آن است که در شرایطی که دشمن بی‌سابقه ترین تحریم‌ها را بر علیه جمهوری اسلامی ایران، اقتصاد و معیشت مردم کشورمان وضع کرده است، تنها راه نجات تمرکز ویژه بر تولید و صادرات غیرنفتی است.

وی تصریح کرد: به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت مسیر دیگری به جز بهادادن به تولید و صادرات برای عبور از شرایط کنونی و اداره کشور نمی‌بینم.

 

به گفته مدرس خیابانی، نگاه دولت و مطالبه به حق خدمتگزاران نظام از وزارت صنعت، معدن و تجارت آن است که امسال اتفاق ویژه‌ای در حوزه صادرات غیرنفتی علیرغم شدیدترین تحریم‌ها به ثمر بنشیند و بر این اساس هدفگذاری‌های صورت گرفته در حوزه صادرات غیرنفتی نیز به گونه‌ای انجام شده که امسال نیز همانند سال گذشته صادرات غیرنفتی از مرز 41 میلیارد دلار عبور کند.

وی گفت: امسال صادرات غیرنفتی یکی از برنامه‌های راهبردی و چهارگانه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که بر این اساس «توسعه صادرات و کنترل واردات» برنامه‌ریزی شده تا بتوان علاوه بر اینکه ارزبری کشور در شرایط مختلف را کنترل و مدیریت کرد، درآمدهای ارزی کشور را از محل صادرات غیرنفتی حاصل و به منظور تامین مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز تولید هزینه کرد.

به گفته مدرس خیابانی، جلسه شورای عالی صادرات غیرنفتی شهریورماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

کد خبر 125016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha