مزدا سه و دلربایی از بانوان جهان در سال 2019!

قبل از ارائه نسل جدید هم، مزدا سه از آن دست خودروهایی بود که با جاذبه‌ای قوی نسل جوان را به سوی خود می‌کشید. البته که به مرور این خودرو به خوبی جای خود را در میان تمامی اقشار و جوامع باز کرد و به یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت ژاپنی مزدا بدل شد.

به گزارش پرشین خودرو، در سال 2018 میلادی نسل جدید مزدا سه با تحولی شگفت‌آور در طراحی رونمایی و عرضه شد. طراحان شرکت مزدا با استفاده از زبان طراحی جدید «کودو» موفق به خلق خودرویی اغواکننده و کاملاً متفاوت از نسل پیشین شدند. این زبان طراحی مجموعه‌ای از منحنی‌ها، خطوط منعطف و در عین حال پر انرژی است.

شرکت مزدا از زبان جدید طراحی کودو به عنوان «روح حرکت» یاد می‌کند. مزدا با تشبیه این زبان طراحی جدید به باد و جریان آب، کودو را نیز یک بیان خاص از احساس قدرت و زیبایی می‌داند که از همان لحظه آغاز حرکت با جریانی سیال، چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. کودو که قدرت، سرعت و یک زیبایی پیچیده را به نمایش می‌گذارد، به مزدا سه جانی دوباره بخشید.

این زیبای چشم‌نواز توانست در فیس‌لیفت بعدی خود در سال 2019 میلادی، جایزه بهترین خودروی سال از نگاه بانوان را به خود اختصاص دهد.

تفاوت معیارهای خرید خودرو از نگاه بانوان و آقایان!

ممکن است معیارهای انتخاب خودرو در میان افراد مختلف کاملاً متفاوت باشد. اما معمولاً مصرف سوخت اقتصادی، طراحی مناسب، عملکرد مطلوب، ارزش خرید نسبت به قیمت و ... معیارهایی کلی برای خرید یک خودرو محسوب می‌شود. ولیکن به نظر می‌رسد آنچه که رضایتمندی از خرید یک خودرو برای بانوان را به همراه دارد، فاکتورهای متفاوتی را شامل می‌شود.

 



به همین جهت هر سال جایزه‌ای تحت عنوان «ماشین سال بانوان» (Women’s World Car of the Year) به یکی از خودروهای برتر سال تعلق می‌گیرد.

همانطور که پیشتر گفته شد، این جایزه با آرای یک هیئت ژوری متشکل از 41 عضو از 34 کشور مختلف پنج قاره جهان، در سال 2019 به مزدا سه شگفت‌انگیز تعلق گرفت.

مزدا سه نسل جدید که در دو نسخه هاچبک و سدان تولید می‌شود، در طراحی داخلی نیز با یک کانسپت مینیمال، جذاب و تریم‌های رنگی مختلف دلبری از بانوان را دوچندان کرده است. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر با توان تولید 186 اسب بخار قدرت و 252 نیوتن بر متر گشتاور بهره می‌برد.این قدرت با سیستم گیربکس شش سرعته که با اصلاحاتی به روز شده و امکان تعویض دنده نرم‌تری را فراهم می‌کند، به چرخ‌ها انتقال می‌یابد.

آنچه مدل 2019 مزدا سه را از مدل‌های قبلی متمایز می‌کند، سیستم چهارچرخ متحرک است. این سیستم مزدا سه را به یک سامورایی مقتدر در جدال با انواع جاده‌های پر پیچ و خم و کوهستانی بدل می‌کند. سیستم تمام متحرک چرخ‌ها علاوه بر افزایش دقت عملکرد فرمان، باعث می‌شود حتی در حرکت‌های با سرعت بالا، خودرو از محدوده مجاز پیچ منحرف نشود.

از دیگر تغییرات مدل 2019 استفاده از سیستم تعلیق فنر پیچشی‌ است. این سیستم تعلیق با اینکه از فنرهای سفت‌تری بهره می‌برد، اما به ادعای مهندسان سازنده لطمه‌ای به کیفیت سواری خودرو نزده است. این دو سیستم در هماهنگی با یکدیگر قطعاً سفرهای لذت بخشی را برای سرنشینان خودرو رقم می‌زنند.

قیمت مزدا 3 در بازار جهانی در مدل 2019 از 24 هزار دلار شروع و در فول آپشن‌ترین نسخه به حدود 29 هزار دلار می‌رسد. قیمت مناسب در کنار زیبایی خیره‌کننده و البته تکنولوژی‌های به‌روز شده قطعاً نسل جدید مزدا سه را به موفقیت‌های بیشتری خواهد رساند.

محبوبیت مزدا سه در ایران

اگرچه نسل جدید مزدا سه به علت محدودیت‌های واردات خودرو در رکاب بانوان ایرانی نیست، اما مدل قدیمی آن در زمان خودش، خودروی رؤیایی بسیاری از خانم‌ها و آقایان جوان کشورمان بوده است.

با وجود اینکه مزدا سه چندان خالی از ایراد هم نیست، اما هنوز هم با گذشت سال‌ها از سکه نیفتاده و جذابیتش را برای عده‌ای حفظ کرده است. هنوز هم بسیاری خرید مدل‌های کارکرده این خودرو را به بعضی از تولیدات داخلی و چینی ترجیح می‌دهند.

سایت‌های خرید و فروش خودرو نظیر www.divar.ir مرجع بسیار مناسبی برای بررسی و خرید این دست خودروهای دست‌دوم است.






 

کد خبر 125090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha