کد خبر 126116
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
سیاست‌های اصلی وزارت صنعت تشریح شد

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت احیا، بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی را یکی از سیاست های اصلی وزارت صمت عنوان کرد و خواستار طراحی مدلی از سوی سازمان مدیریت صنعتی برای توانمندسازی بنگاه ها شد.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی در جلسه شورای مدیران معاونت امور صنایع وزارت صمت که میزبان مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی بود؛ تصریح کرد: سازمان مدیریت صنعتی می‌تواند با ایجاد بسترهای لازم برای بکارگیری مشاوران خبره، این امکان را برای صنعتگران در سطح کشور فراهم آورد.

معاون امور صنایع تاکید کرد: احیا و نوسازی صنایع با بهره مندی از مشاوره های صنعتی بسیار راهگشا بوده و می تواند سریعتر به ثمر بنشیند.

صادقی نیارکی بازنگری در ساختار بنگاه های صنعتی، بازتعریف منابع، اصلاح نظام مدیریتی و ساختار حاکمیتی، منابع انسانی و...، را از جمله موضوعاتی برشمرد که سازمان مدیریت صنعتی با بهره گیری از توان مشاوران صنعتی می تواند، در توانمندسازی بنگاه ها بکار گیرد.

معاون امور صنایع با تاکید بر ایجاد شاخص هایی برای آسیب شناسی وضعیت بنگاه های اقتصادی افزود: در مراحل ابتدایی عارضه یابی می توان شاخصی با محوریت روند کاهش فروش بنگاه طی سه سال در نظر گرفت و پروژه ای برای صنایع تعریف‌کرد که در مرحله ابتدایی با همین سطح تکنولوژی و ساختار احیا و بازسازی صورت گیرد.

صادقی نیارکی در ادامه افزود: می توان با بکارگیری ظرفیت های موجود در استان ها عارضه یابی واحدهای صنعتی در سراسر کشور را به تفکیک مشکلات ساختاری، مالکیتی، کمبود نقدینگی و...پیگیری کرد و متناسب با مشکلات بنگاه ها، پروژه های متعددی برای احیا واحدهای صنعتی تعریف کرد.

وی همچنین در خصوص بهبود عملکرد بهره وری بنگاه ها نیز مواردی را مطرح کرد و خواستار برگزاری دوره های آموزشی در معاونت امور صنایع با محوریت توسعه مهارت مدیران شد.

گفتنی است؛ اصلاح و بازنگری تعرفه های وارداتی اجزاء و قطعات خارجی و بررسی روند تخصیص ارز به واحدهای صنعتی از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرارگرفت.

همچنین ابوالفضل کیانی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این سازمان به موضوعاتی نظیر آینده پژوهی، آموزش توانمندسازی کسب و کار ها، ارزیابی عملکرد بنگاه ها، بررسی وضعیت کسب و کارها و ایجاد کلینیک های صنعتی و...، پرداخت.

کد خبر 126116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha