کد خبر 126557
۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
9 محصول جدید نیسان در راه است

ماکوتو شوچیدا مدیر عامل نیسان در غرفه این شرکت در نمایشگاه بین المللی خودروی پکن از راهبردها و محصولات جدید این شرکت در چین خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت نیسان که در اتحاد با رنو دست و پا می زند و با کاهش شدید فروش در اروپا و آمریکا رو به رو است و پیچ خطرناک کرونا را با زحمت پشت سر می گذارد، با حضور در نمایشگاه خودروی پکن و رونمایی از مدل آریا Ariya‌ به ادامه حضورش در بازار چین تأکید دارد.

مدیر عامل نیسان در یک لینک ویدیوئی هنگام رونمایی آریا گفت: «بازگشت به حالت عادی فروش محصولات [بعد از تعطیلات سراسری کرونا] در بازار چین خیلی چشمگیر بود. کلیدی ترین سگمنت ما به وضعیت پیش از کرونا بازگشته است و کمی هم حتی بهتر بوده است. انتظار ما این است که این بازگشت ادامه داشته باشد با این حال باید مراقب علائم هشدار دهنده باشیم.»


شوهی یامازاکی رئیس نیسان چین از 9 محصول جدید یا بازطراحی و مدل های خودروهای برقی، قابل شارژ با پریز و هیبریدی در چین خبر داد که تا سال 2025 در بزرگترین بازار خودروی دنیا عرضه می شوند.

سرمایه گذاران اصلی نیسان،‌ که بعد از تویوتا مقام دوم خودروسازی ژاپن را در اختیار دارد، هشدار داده اند که 4.5 میلیارد دلار زیان در سال مالی قبل، زنگ خطری برای این شرکت است مخصوصاً که کرونا،‌ تلاش های بازگشت به وضعیت عادی را دشوارتر کرده است.

 

نیسان



رشد در چین بخش کلیدی تلاش های نیسان برای بهبود و بازگشت به حالت عادی بعد از سیاست های اشتباه و بلندپروازانه مدیران قبلی است. در دوران کارلوس قصن نیسان با وجود حاشیه سود کم و سبد محصولات در حال پیر شدن، برنامه های توسعه سریع را در پیش گرفته بود که آثار آن را اکنون نیسان تجربه می کند. قصن به دلیل سوءرفتار مالی دستگیر و متهم شد که وی آن را انکار می کند.

بر اساس راهبرد مدیران جدید نیسان، قرار است 300 میلیارد ین (2.84 میلیارد دلار) در هزینه های ثابت سالانه صرفه جویی به عمل آید و این کاهش هزینه شامل هر سه بازار بزرگ نیسان یعنی چین،‌ ایالات متحده و ژاپن می شود.

نیسان در مقایسه با سایر خودروسازان در چین، بازگشت به حالت عادی ضعیف تری را تجربه کرده و با وجود رشد فروش از ماه آوریل تا به حال، کل بیزینس این شرکت در مجموع 2.4 درصد کوچک تر شده است.

این کوچک شدن بیزینس نیسان کاملا در نقطه مقابل با دو خودروساز دیگر ژاپنی یعنی تویوتا و هوندا است. به بیان دقیق تر، در ماه اوت فروش تویوتا در چین 27.2 درصد و هوندا 19.7 درصد افزایش یافته است.

نیسان برای تقویت بخش های مالی خود این ماه 8 میلیارد دلار اوراق برای جبران بدهی های خود به دلار منتشر کرد. این اولین باری است که بعد از اتحاد با رنو در سال 1999 نیسان دست به چنین اقدامی می زند.

سخنگوی نیسان دراین رابطه گفته است: «با این که سطح نقدینگی نیسان کافی است اما انتشار این اوراق به موقعیت نقدینگی شرکت و به اجرای نرم برنامه دگردیسی تجاری کمک می کند.»

منبع: سایپا

کد خبر 126557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha