پیشتازی ایساکو برای یازدهمین سال در ارزیابی خدمات پس از فروش

ارتقای سطح کیفی خدمات پس از فروش و جلب حداکثری رضایت مشتریان در شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو که سال گذشته از سوی مدیرعامل گروه به این شرکت ابلاغ شده بود، با صدرنشینی ایساکو برای یازدهمین سال به بار نشست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو بر اساس دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو، مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت هر ساله در اواخر تابستان انجام می شود.


این ارزیابی ۴ حوزه اصلی ارزیابی نظام مدیریتی شرکت خدمات پس از فروش (ضریب وزنی ۴۴.۵%)، ارزیابی نمایندگی های مجاز (ضریب وزنی ۱۷.۵%)، ارزیابی میزان رضایتمندی مشتریان (ضریب وزنی ۳۳%) و ارزیابی رضایت مدیران نمایندگی ها از عملکرد شرکت عرضه کننده خودرو (ضریب وزنی ۵%) را در بر می گیرد.

 



سال گذشته فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درابلاغیه ای به شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو، تاکید کرد، بازنگری درتمامی فعالیت‌های حوزه خدمات پس از فروش شامل اصلاح رویه‌ها، آئین نامه‌ها و استاندارد‌های اجرایی مرتبط با شبکه نمایندگی‌ها به گونه‌ای باعث سهولت درتصمیم‌گیری، تسریع درانجام امور این حوزه و کاهش هزینه سربار نمایندگی‌ها شود.

در این ابلاغیه آمده بود، بازنگری درفعالیت‌های تامین و توزیع قطعات یدکی به ویژه درحوزه خدمات پس از فروش وتهیه برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت به منظور تامین قطعات یدکی مورد نیاز مشتریان همواره در شبکه نمایندگی‌های مجاز در اولویت باشد.

حال با گذشت یکسال از صدور این ابلاغیه و درخواست مدیریت ارشد گروه از خدمات پس از فروش ایران خودرو، می بینیم که نتایج این ابلاغیه با افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان موجب شده است تا برای یازدهمین سال متوالی ایساکو بتواند مقام اولی را با اختلاف نسبت به سایر رقبا کسب کند.

دلایل موفقیت در این شرایط را باید مرهون هدف قرار دادن افزایش رضایت مشتریان و تلاش چند برابری با استفاده از فناوری روز و بهره‌مندی از سامانه‌هایی همچون اصالت قطعه و اپلیکیشن ایساکو دانست.

 



اجرای طرح‌هایی همچون اتوکلیک، سامانه هوش تجاری (BI)، پروژه‌های نگهداری نظام موفقیت پایدار، استقرار چرخه بهره‌وری و مدیریت کیفیت، داخلی‌سازی قطعات خودرو و خودکفایی در تولید ابزار مخصوص نیز قطعا در کسب این موفقیت برای یازدهمین سال متوالی، بی تاثیر نبوده است.

 



خدمات پس از فروش ایران‌خودرو نه تنها در یازده سال اخیر نسبت به سایرین صدرنشین بوده، بلکه همواره به نسبت سال پیشینِ خود نیز رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است.

 



طرح پایش و ارتقای شبکه خدمات با بهره‌گیری از سامانه هوش تجاری(BI)، اجرای طرح عارضه‌یابی از نمایندگی‌های غیرممتاز با پذیرش بالا به‌منظور ارتقای ارائه خدمات، اجرای طرح پیگیری مشتریان (Follow Up)، پایش و کاهش مدت‌زمان پذیرش تا ترخیص خودرو، «نظارت، کنترل و ترخیص خودروهای متوقف در نمایندگی‌ها(بیش از 3روز)» و توسعه نمایندگی‌های منتخب ارائه خدمات خاص و بهبود سطح دسترسی مشتریان به این نمایندگی‌ها مواردی هست که بر تثبیت کسب مقام اولی ایساکو در یازدهمین سال متوالی ارزیابی شرکت‌های خدمات پس از فروش تاثیر بسزایی داشته است.

 



در این دوره از ارزیابی‌ها 48 شرکت خودرویی داخلی و خارجی و در مجموع 2385 نمایندگی مجاز، مورد بررسی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار گرفت.

کیفی سازی خدمات ارائه شده در خدمات پس از فروش ایران خودرو هر چند از تاثیر زیادی در کسب مقام اولی برخوردار است اما گستردگی شبکه خدمات ایران خودرو با دارا بودن نزدیک به 800 نمایندگی در سراسر کشور نیز اهمیت زیادی در تمدید مقام اولی این شرکت دارد.

 



ایساکو توانست با کسب امتیاز 83.9 در این ارزیابی‌ها در صدر شرکت‌های خدمات پس از فروش کشور قرار گرفت و با احتساب این امتیاز، نسبت به سال گذشته 1.2 امتیاز رشد را در ارائه خدمات پس از فروش تجربه کند.

امتیاز نهایی خدمات پس از فروش کشور در سال 98 معادل 68.7درصد بوده که نسبت به سال قبل با کاهش 3.2 درصدی همراه بوده است، اما شرکت ایساکو نه تنها 15.2 امتیاز بالاتر از خط میانگین این حوزه قرار گرفته بلکه، در مقایسه با امتیاز سال گذشته خود 1.2 نیز رشد داشته است.

کسب این رتبه توسط شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در سالی که بسیاری از شرکت ها با مشکل در ارائه خدمات مواجه هستند، ارزشی دو چندان پیدا می کند که نقش مدیریت جدید شرکت ایساکو در این موفقیت را نمی توان نادیده گرفت.

کد خبر 126782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha