تصمیم گیری های وزارت صنعت و راه به نفع واردات است!

دو وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت، و وزارت راه و شهرسازی در شرایط فعلی تصمیم گیری های خود را به نفع واردات انجام می دهند و توجهی به اشتغال ایجاد شده در شرکت های تجاری ساز ندارند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سعید لیلاز قائم مقام بازاریابی و فروش ایران خودرودیزل، با اعلام این خبر اظهار داشت: ما طرفدار واردات به شرط رعایت عدالت بین تولید کننده و واردکننده هستیم چیزی که متاسفانه هم اکنون با واردات کامیون های دست دوم شاهد آن نیستیم.

وی با بیان اینکه توان بالای رقابت، ایران خودرودیزل را به یکی از مخالفان ممنوعیت واردات تبدیل کرده است، اظهار داشت: تولید اتوبوس در ایران خودرودیزل با عمق ساخت داخل 50 تا 60 درصدی انجام می شود که با توجه به داخلی سازی های صورت گرفته، سالانه 60 تا 70 هزار یورو صرفه جویی ارزی در پی دارد.

لیلاز با بیان اینکه زنجیره تولید ایران خودرودیزل در غرب آسیا بی رقیب است، متذکر شد: تولید موتور، گیربکس و محور مورد نیاز ما در شهرستان های مختلف علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب ارزش افزوده برای این شرکت شده است.

وی با اشاره به توان بالای تولید اتوبوس در ایران خودرودیزل، گفت: در صورت ایجاد شرایط مساوی و رعایت عدالت بین واردات و تولید داخل، ایران خودرو دیزل قادر به تولید پنج درصد ارزان تر اتوبوس نسبت به محصولات وارداتی خواهد بود.

قائم مقام بازاریابی و فروش ایران خودرودیزل با توجه به توان رقابتی این شرکت به حضور سه تا چهار هزار تامین کننده در زنجیره تامین ایران خودرودیزل اشاره کرد و گفت: ایران خودرودیزل آمادگی تولید سالانه سه تا چهار هزار دستگاه اتوبوس با بهترین کیفیت و بالاترین استاندارد را در شرایط فعلی دارد.

 

اتوبوس های شهرداری


لیلاز با اعلام اینکه بعد از سال ها تحویل اتوبوس های شهرداری تهران را آغاز کردیم و مراحل ساخت اتوبوس های شهرداری کرمان و مشهد نیز در دست انجام است، عنوان کرد: هم اکنون حداقل 10 مذاکره با شهرداری استان های مختلف برای تامین اتوبوس مورد نیاز این استان ها در جریان است.

قائم مقام بازاریابی و فروش ایران خودرودیزل در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه بنا بود اتوبوس هایی که در حال تحویل به شهرداری هستیم از خارج کشور تامین شود، قیمت تمام شده آن 20 تا 30 درصد با قیمت فعلی تفاوت داشت چرا که تنها هزینه حمل اتوبوس های وارداتی تا مقصد 20 تا 30 هزار یورو است.

کد خبر 129194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha