تاکید مقام معظم رهبری بر دغدغه همیشگی قطعه سازان

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: موانع موجود در مسیر تولید و عدم پشتیبانی های لازم از صنایع قطعه سازی کشور دغدغه همیشگی فعالان این حوزه بوده که اکنون مورد تاکید بالاترین سطوح نظام نیز قرار گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو، آرش محبی نژاد، با بیان این مطلب و با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ توسط رهبر انقلاب به نام “تولید؛ پشتیبانی ها ، مانع زدائی ها”، اظهار کرد: در سال های اخیر و به ویژه سال گذشته، بارها عنوان و پیگیری کردیم که برای تحقق واقعی رونق و جهش تولید، نیاز داریم تا موانع دست و پاگیر تولید برداشته و پشتیبانی های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه موضوعاتی که رهبر انقلاب در پیام و سخنرانی نوروزی سال ۱۴۰۰ اشاره کردند، نشان از اشراف و اطلاع کامل ایشان از شرایط و وضعیت حاکم بر فضای اقتصادی و کسب و کار کشور است، افزود: در صورتی که موانع زائد در حوزه فعالیت صنعتگران کشور برچیده شود و پشتیبانی های لازم نیز صورت بگیرد؛ تحقق واقعی تولید را در سال ۱۴۰۰شاهد خواهیم بود.

محبی نژاد ادامه داد: با وجود تحریم های همه جانبه و محدودیت های غیرقابل انکار کرونائی، قطعه سازان کشور جریان تولید را حفظ کردند اما جهش تولید در این بخش نیازمند پشتیبانی های لازم از جریان تولید بود که متاسفانه آنطور که باید و شاید انجام نشد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با بیان اینکه واردات قاچاق لوازم یدکی و عدم همکاری نظام بانکی دو مورد از مهمترین مصداق های عدم پشتیبانی از جریان تولید کشور بود، افزود: این دو مورد که رهبر انقلاب در پیام و سخنرانی نوروزی ۱۴۰۰ به صراحت مورد اشاره قرار دادند، در سال گذشته با جدیت توسط انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور دنبال شده بود و علاوه بر نامه نگاری های متعدد با مراجع مرتبط، در برنامه های خبری و تلویزیونی نیز آنها را پیگیری کردیم.

محبی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: زنجیره تامین صنعت خودرو کشور به عنوان تولید کننده باید مورد حمایت های قانونی، دولتی و حکومتی قرار بگیرند و از سوی دیگر به عنوان تامین کننده نیازهای خط تولید محصولات نهایی خودروسازان در جایگاه پشتیبانان تولید قرار می گیرند که از این جهت نیز توجه به موانع موجود در مسیر قطعه سازان کشور اهمیت ویژه ای پیدا می کنند.

کد خبر 131021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha