خودروسازان مکلف به تنوع بخشی در محصولات خود شدند

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برنامه ای كه وزارت صمت و ایدرو مشخص كرده است، خودروسازان مكلف به تنوع بخشی در محصولات خود هستند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مهدی صادقی نیاركی، با بیان این مطلب درباره اینكه شركت های خودروسازی چه گام هایی را باید برای تنوع سبد محصولات خودرویی كشور بردارند، اظهار داشت: وزارت صمت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در راستای تنوع بخشی به بازار خودروی كشور، برنامه ای تدوین كردند كه طی آن با پلتفرم های جدید، خودروهای متنوع وارد بازار شود.

 

مهدی صادقی نیارکی


معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یكی از وظایفی كه به خودروسازان محول شده، ارتقاء پلتفرم های موجود و استفاده از پلتفرم های جدید بوده است؛ خودروسازان بایستی به گونه ای عمل كنند كه ایــن پلتفرم ها قابلیت تولید و عرضه انواع خودرو به صورت سدان، كراس اوور و هاچ بك را برای سال های آتی داشته باشد. تا مردم شاهد تنوع خودرو در بازار باشند.

صادقی نیارکی متذکر شد: موضوع دیگری كه در راستای تنوع بخشی به محصولات خودرویی دنبال می شود، قوای محركه مشترك است كه دو خودروسازی با جدیت دنبال می كنند؛ قرار است خودروسازان به صورت مشترك یا تخصصی، قوای محركه با تاكید بر بومی سازی قطعات، اجزا كه شامل گیربكس، موتور و اکسل است را دنبال كنند.

 

خط تولید شاهین


وی تصریح كرد: مجموع سیاست های یاد شده موجب می شود از ظرفیت پلتفرم های موجود استفاده شود و از سویی با پلتفرم های جدید، محصولات جدید وارد بازار شود و در نهایت شاهد تنوع بیشتر در محصولات خودرویی خواهیم بود.

معاون وزیر صمت در پایان با بیان اینكه در تنوع بخشی به محصولات خودرویی بحث راهبردی دیگری را در حال دنبال كردن هســتیم كه پلتفرم بومی است، خاطرنشان كرد: قرار است خودروسازان در بلند مدت، پلتفرم بومی همراه با استانداردهای روز عرضه كنند كه این امر از طراحی پایه تا تولید خودرو و شبكه تامین و توزیع است.

کد خبر 131571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha