مدل تصادف‌ها در تهران با جاهای دیگر متفاوت است

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیشترین تصادف‌ها در شهری مثل تهران مربوط به عابر پیاده است. برای همین لازم است پلیس روی مساله عابر پیاده متمرکز شود.

به گزارش پرشین خودرو، احسان مومنی رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: نوع تصادفات در نقاط مختلف دنیا با هم متفاوت است. درواقع الگوی ترافیکی و حمل و نقل در کشورهای مختلف با هم متفاوت است و از اساس ربطی به هم ندارند. الان بیشترین تصادفات در شهری مثل تهران مربوط به عابر پیاده است. برای همین لازم است که پلیس ما بر روی مساله عابر پیاده متمرکز شود.

مومنی درباره اینکه چرا مساله توسعه دوچرخه سواری در تهران علی‌رغم حجم بالای تصادفات رانندگی مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: در مورد بحث توسعه دوچرخه سواری هم شهرداری موافق است و هم پلیس راهور برای این کار آمادگی لازم را دارد. اما مشکل به این برمی‌گردد که مردم از طرح دوچرخه‌سواری استقبال نمی‌کنند. مشکل واقعا به همین برمی‌گردد که مردم متاسفانه استقبال نمی‌کنند. چون در خیلی از جاها درحال حاضر شهرداری فضای لازم را ایجاد کرده و دوچرخه را هم در اختیار مردم قرار داده است. اما در کمال تاسف مردم از این دوچرخه‌ها استفاده نمی‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه در نقاط دیگر دنیا کشورهایی که توانسته اند تصادفات رانندگی را مهار کنند چه تمهیداتی را برای این کار در نظر گرفته اند و چرا پلیس ما از تجربه موفق دیگر کشورها در این زمینه الگوبرداری نمی‌کند، گفت: نوع تصادفات در نقاط مختلف دنیا با هم متفاوت است. درواقع الگوی ترافیکی و حمل و نقل در کشورهای مختلف با هم متفاوت است و از اساس ربطی به هم ندارند. الان بیشترین تصادفات در شهری مثل تهران مربوط به عابر پیاده است. برای همین لازم است که پلیس ما بر روی مساله عابر پیاده متمرکز شود. از این جنبه ما در حال حاضر در تلاش هستیم که محل‌های عبور مربوط به عابران پیاده را کانالیزه کنیم.

 

تصادف



رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در کشوری مانند هند که بیشترین حجم از حمل و نقلشان را موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند درصد تصادفات در آن کشور ربطی به عابران پیاده ندارد. چون عابران پیاده در کشور هند درصد بسیار ناچیزی از ترددهای خیابانی را شامل می‌شود. البته ما در جایی مثل تهران هم تردد موتورسیکلت و هم آمد و شد عابران پیاده را داریم.

مومنی افزود: کشورهای دیگری هم داریم که گفته می‌شود بیشترین حجم ترددهایشان مربوط به خودروهای سواری است. درحالی که در تهران فقط 16 درصد از کل تصادفاتی که اتفاق می‌افتد مربوط به خودروهاست. فوتی‌های تصادفات جاده‌ای ما هم همین وضعیت را دارد. این عدد نسبت به تعداد تصادفات عابران پیاده رقم ناچیزی محسوب می‌شود. چون در شهری مثل تهران همیشه با ترافیک مواجه هستیم، سرعت رانندگی عملا گرفته می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در کشورهای دیگر بزرگراه‌هایی برای سرعت آزاد وجود دارد بیان داشت: اما در تهران از کدام فضا می‌توان برای سرعت آزاد استفاده کرد. اگر هم بخواهیم سرعت را آزاد کنیم اینقدر حجم ترافیک بالاست که هیچ راننده‌ای نمی‌تواند با سرعت آزاد در خیابان‌های تهران تردد کند. در نتیجه نوع تصادفات شهری مثل تهران با آنچه در شهرها و کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد متفاوت است.

کد خبر 131582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha