خودرو به تنهایی نان شب نیست

مدیرعامل سابق شرکت مشترک ایران خودرو و اتومبیل پژو(ایکاپ) گفت: خودرو خودش به تنهایی نان شب نیست اما اثرات جانبی آن روی نان شب بودن اثر می گذارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمدرضا معتمد، با بیان این مطلب گفت: متاسفانه در خصوص صنعت خودروسازی کشور باید بگویم که همواره فضای بالادستی مورد اغفال قرار گرفته و در هر باز شدن درب های کشور فقط از ظرفیت بازار استفاده شده و توجه ای در اسناد بالادستی به ظرفیت های موجود کشور نشده است!

وی اظهار داشت: چنانچه از تمام ظرفیت خودروسازی کشور استفاده شود به زحمت به سه میلیون دستگاه می رسد در حالیکه قطعه سازان ما بصورت بالفعل پاسخگوی نیاز پنج میلیون دستگاه خودرو خواهند بود.

 

محمدرضا معتمد


معتمد ادامه داد: در روزهای اوج دوران فعالیت خودروسازی کشور نیز شاهد خالی بودن ظرفیت بخش های مهمی از شرکت های قطعه سازی بودیم که منجر به برخی افزایش قیمت ها شد.

مدیرعامل سابق ایکاپ گفت: قبل از بازگشت دوباره شرکا یا شرکت های خودروسازی خارجی به کشور، ابتدا باید ظرفیت های خالی صنعت قطعه سازی را شناسایی کنیم و یادمان نرود که کیفیت خودرو از قطعه آغاز خواهد شد و هر قرارداد جدیدی که منجر به استفاده از ظرفیت قطعه سازی و بهبود آن نشود اثرش در محصول نهایی بسیار ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه باید جذب حداکثری ظرفیت‌ها با توجه به وضع نوسانی تحریم‌ها مورد بازنگری قرار گیرد تا شاهد به ثمر رسیدن پتانسیل‌های موجود باشیم، اضافه کرد: ما از نیروی کار با پتانسیل در کشور بهره می بریم که نیاز است این ظرفیت موجود بالفعل شود و متاسفانه جای این اتفاق در اسناد بالادستی همواره خالی بوده است.

معتمد در پایان به موضوع نبود اف.اس(FS) در قراردادهای بین المللی ما با دیگر شرکت ها پرداخت و خاطرنشان کرد: ما با مطالعه امکان سنجی نهایی و طرح توجیهی باید بررسی کنیم که حضور شرکت های خارجی‌ چه فرصت‌های جانبی را برای ما ایجاد می‌کند و با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که در کشور وجود دارد از آنها بهره مند شده و در مسیر این قراردادها به کار بگیریم.

کد خبر 131587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha