کد خبر 133469
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
 برنامه مجلس برای قیمت و یارانه بنزین چیست؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: به اعتقاد نمایندگان مجلس موضوعات مهمی مثل بنزین باید به صورت لایحه از طرف دولت ارائه شود، یعنی بدنه کارشناسی دولت روی آن نظر بدهد، سپس بدنه کارشناسی و کمیسیون تخصصی مجلس بررسی کنند.

به گزارش پرشین خودرو، عبدالعلی رحیمی‌مظفری درباره برنامه و پیشنهاد بنزینی به دولت اظهار داشت: اکنون جامعه ظرفیت اجرای برنامه جدید برای بنزین را ندارد، ضمن اینکه کمیسیون انرژی مجلس نیز فعلا برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم در این اوضاع اقتصادی کشور هیچ چیزی قابل دستکاری نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: به اعتقاد نمایندگان مجلس موضوعات مهمی مثل بنزین باید به صورت لایحه از طرف دولت ارائه شود، یعنی بدنه کارشناسی دولت روی آن نظر بدهد، سپس بدنه کارشناسی و کمیسیون تخصصی مجلس هم اعمال نظر کرده و بررسی کنند تا موضوع پخته‌شده و کامل باشد.

وی ادامه داد: گاهی طرح‌هایی در خصوص سوخت عنوان می‌شود ولی تاکنون نه در کمیسیون و نه صحن مطرح و مصوب نشده و به صورت جدی و دقیق به آنها نپرداخته‌ایم.

رحیمی‌مظفری گفت: مثلا طرح وان مطرح شده که کل انرژی را مد نظر قرار داده است، در این طرح بنا بر این بوده که بنزین نه فقط به خودرو بلکه به کد ملی اختصاص داده شود، زیرا کسانی که خودرویی ندارند از این یارانه محروم می‌شوند؛ اصل موضوع درست است، اما اکنون زمینه زیرساخت لازم و آمادگی کف جامعه را برای اجرا نداریم، این مبحث جای کار دارد و فعلا شرایط اقدام فراهم نیست.

کد خبر 133469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha