هیوندای یک برند کاملا الکتریکی در بازارهای بزرگ جهانی می‌شود

هیوندای جدیدترین تولید‌کننده خودرو به شمار می‌رود که برنامه بلندپروازانه خود را برای دستیابی به خنثی‌سازی کربن ارائه کرده است. اروپا نیز نخستین منطقه‌ای است که در آن هیوندای موتورهای بنزینی و دیزلی را کنار می‌گذارد، در حالی که سال ۲۰۳۵ تاریخ توقف خودروهای ICE در اروپا لحاظ شده است.

به گزارش پرشین خودرو، این موضوع چندان هم عجیب نیست؛ زیرا کمیسیون اروپا در حال حاضر پیشنهادی در انتظار رای دارد که در صورت تصویب، تا اواسط دهه آینده خودروسازان را از فروش خودروهایی با پیشرانه‌های سنتی منع می‌کند.

همچنین از 2040 به‌عنوان سالی یاد می‌شود که هیوندای به یک برند کاملا الکتریکی در اکثر بازارهای بزرگ جهانی تبدیل می‌شود. تا آن زمان، این شرکت تخمین می‌زند که وسایل نقلیه الکتریکی باتری و پیل سوختی 80 درصد از کل فروش سالانه خود را پس از رسیدن به 30 درصد در پایان این دهه به خود اختصاص دهد.

در اخبار مرتبط، کل عملیات جهانی شرکت تا سال 2045 از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌شود. در راستای این اهداف، مدل جدید نکسو برای سال 2023 تایید شده است؛ درست زمانی که یک مینی‌ون با استفاده از همان نوع پیشرانه قرار است به بازار عرضه شود.

از سوی دیگر، در نیمه دوم این دهه یک شاسی‌بلند پیل سوختی بزرگ از سوی هیوندای ارائه می‌شود.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 134100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha