عودت زائران اربعین در مرز مهران

گشت‌های ایست و بازرسی در هفت نقطه استان ایلام برای عودت زائران احتمالی اربعین به استان‌های مبدا خود استقرار دارند.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ علی احمد شاهوردی، با اعلام این خبر اظهار داشت: باتوجه به ممنوعیت تردد زائران از زائران اربعین در مرز مهران عودت داده می‌شوندمرز‌های زمینی، گشت‌های ایست و بازرسی از ورود هرگونه خودروی غیربومی زائران به مقصد مرز مهران جلوگیری می‌شود.

وی افزود: گشت‌های ایست و بازرسی در تمام مبادی ورودی استان از جمله ایوان، هلیلان، چرداول، دهلران، ایلام و مهران مستقر هستند و مانع ورود زائران به سمت مهران می‌شوند.

سرپرست پلیس راه ایلام یادآور شد: خودرو‌های حامل زائران باتوجه به اطلاع رسانی‌های وسیع و گسترده توسط رسانه ها، در صورت مراجعه به استان ایلام با اعمال قانون و عودت به استان‌های خود مواجه می‌شوند.

سرهنگ شاهوردی اضافه کرد: همچنین کاروان‌های پیاده نیز حق مراجعه به استان ایلام و مرز مهران را ندارند و آن‌ها نیز به استان‌های مبدا خود بازگرداننده می‌شوند.

وی ادامه داد: برابر ابلاغیه ستاد اربعین پلیس راه استان‌های مختلف باید از حرکت خودرو‌های حامل زائران به مرز‌ها خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه خودرو حامل زائران، قبل از رسیدن آن‌ها به استان‌های مرزی، این خودرو‌ها را به استان خود عودت دهند.

به علت شیوع ویروس کرونا و بنا بر توافق بین دولت‌های ایران و عراق، ۶۰ هزار زائر ایرانی از طریق مرز‌های هوایی تعیین شده مجاز به حضور در مشارکت اربعین امسال هستند.

کد خبر 134223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha