کاهش آمار تولیدات کارخانه‌ای ژاپن به دلیل پایین آمدن تولید خودرو

ادامه کمبود ریز تراشه‌ها و اوج همه‌گیری کرونا در مناطقی از آسیا باعث کاهش تولید خودرو در ژاپن و در نتیجه تضعیف تولید کارخانه ای در این کشور شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از رویترز، تولید صنعتی در ژاپن برای دومین ماه پیاپی کاهش یافته‌ است. اوج همه‌گیری کرونا در مناطقی از آسیا در بحبوحه ادامه کمبود ریز تراشه‌ها زنجیره عرضه برای خودروسازان را مختل کرده است.

اطلاعات نشان می‌دهد خرده‌فروشی در ژاپن در ماه اوت برای اولین‌بار طی شش ماه گذشته کاهش‌یافته که نتیجه پایین آمدن هزینه‌کرد خانواده‌ها در بحبوحه اوج دوباره همه‌گیری کرونا است.

ادامه همه‌گیری کرونا به اقتصاد ژاپن در فصل تابستان آسیب رسانده و چالشی جدی برای نخست‌وزیر آینده این کشور که در انتخابات روز چهارشنبه به این سمت منصوب‌شده به وجود آورده‌است. تولید کارخانه‌ای در ژاپن 3.2 درصد نسبت‌به ماه گذشته کاهش‌یافته که نتیجه تولید پائین خودرو و وسایل الکترونیکی بوده است.

به‌این‌ترتیب تولید کارخانه‌ای دومین ماه پیاپی رکود را پس‌ از 1.5 درصد کاهش در ماه ژوئیه نشان می‌دهد. این رقم بالاتر از 0.5 درصدی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کردند.

بزرگ‌ترین کارخانه‌های خودروسازی ژاپن ازجمله تویوت، نیسان و هوندا به‌خاطر کمبود قطعات با کاهش تولید مواجه شده‌اند که احتمالاً در ماه آینده هم ادامه خواهد داشت. خودروسازی سوزوکی در روز پنجشنبه اعلام کرد دو کارخانه مونتاژ خودرو در ژاپن تعطیل می‌کند.

تولیدکنندگان خودرو انتظار دارند تولید 0.2 درصد در سپتامبر و 6.8 درصد در اکتبر افزایش یابد ولی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بی‌ثباتی‌های صنعت خودروسازی همچنان باعث کاهش تولید خواهد بود.

تحلیلگران انتظار دارند سومین اقتصاد بزرگ دنیا 1.2 درصد در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی رشد کرده باشد که بسیار کمتر از نرخ رشد اقتصاد در سایر اقتصادهای پیشرفته دنیاست.

با توجه به تولید و مصرف پائین‌تر از حد انتظار در ماه اوت انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی در ژاپن در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی نزدیک به صفر باشد. اطلاعات دولتی نشان می‌دهد خرده‌فروشی در ژاپن در ماه اوت ضعیف‌تر از حد انتظار بوده و 3.2 درصد نسبت‌به سال گذشته کاهش‌یافته است.

کد خبر 134541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha