مشکلات صنعت قطعه سازی در حضور رئیس جمهور مطرح خواهد شد

اعضای انجمن قطعه سازان ایران تصمیم دارند تا مشکلات و موانع صنعت قطعه سازی کشور را در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رئیس جمهور دولت سیزدهم تشریح کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، گلوردی گلستانی، با اعلام این خبر در نشست خبری اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت: مشکل اساسی صنعت قطعه سازی کشور این است که این صنعت هنوز از دیدگاه برخی ارگان ها و دولت‌مردان خیلی جدی گرفته نمی شود!

گزارش تصویری کامل نشست را اینجا ببینید

وی با توجه به اینکه قطعه سازان داخلی متعلق به بخش خصوصی کشور و دارای بیشترین اشتغال زایی و به کارگیری تکنولوژی در صنعت بوده اند، متذکر شد: متاسفانه در این شرایط شاهد کسب سود سرشار از سوی شرکت های تامین کننده مواد اولیه این صنعت که دولتی هستند و ایجاد ضررهای هنگفت به دلیل قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو هستیم.

گلستانی متذکر شد: به دلیل دخالت های دولت هزاران میلیارد زیان در صنعت خودروسازی و قطعه سازی انباشت شده است و امروز نگرانی در سرمایه گذاری های جدید از سوی فعالان این صنعت مشهود است.

 

گلستانی



وی در بخش دیگی از سخنان خود اظهار کرد:  امروز خودروی تولیدی کشور که امروز چهار تا پنج هزار دلار فروخته می شود با خودروهای هم رده خود که در اروپا بالای ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار فروخته می شود مقایسه می شود و نسبت به کیفیت آن بدون در نظر گرفتن قطعات مصرفی و آپشن ها، اظهارنظرهای غیر کارشناسی می شود.

رئیس انجمن قطعه سازان در پایان خاطرنشان کرد: دولت به جای ورود به اقتصاد باید فضای مطلوب سیاسی اقتصاد را فراهم و پیاده سازی کند تا به اهداف پیش بینی شده در صنعت خودرو و قطعه سازی دست یابیم.

کد خبر 135845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha