کد خبر 136337
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
 قیمت بنزین در آمریکا دوباره بالا رفت

قیمت بنزین در پمپ بنزینهای آمریکا برای نخستین بار در حدود دو ماه اخیر تحت تاثیر رشد قیمت نفت و تقاضای بالای مصرف کنندگان، افزایش یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، انجمن اتوموبیل آمریکا اعلام کرد میانگین ملی قیمت خرده فروشی بنزین پنج شنبه گذشته به 3.03 دلار در هر گالن افزایش یافت که بالاترین قیمت از 19 دسامبر بود. قیمت بنزین هفته گذشته برای نخستین بار از اوایل نوامبر رشد قیمت پایداری داشت. اوایل نوامبر قیمت بنزین به بالاترین حد هفت سال اخیر صعود کرد و باعث شد دولت بایدن سلسله اقداماتی را برای پایین بردن قیمتها انجام دهد که شامل اعلام آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک بود.

تلاشهای بایدن برای پایین بردن قیمتها با شناسایی واریانت جدید اُمیکرون همزمان شد که به واکنش شدید بازارهای نفت و سقوط قیمتها به دلیل نگرانیها از آسیب دیدن تقاضا تحت تاثیر شیوع این واریانت منجر شد. با توجه به این که قیمت بنزین معمولا قیمت نفت را دنبال می کند، مصرف کنندگان در ایام تعطیلات از کاهش قیمت سوخت بهره مند شدند اما اکنون که به نظر می رسد اُمیکرون بیماری زایی کمتری نسبت به واریانتهای قبلی دارد، قیمتهای نفت تا حدود زیادی بهبود پیدا کرده است. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا سال میلادی گذشته 55 درصد رشد کرد که بزرگترین رشد قیمت سالانه در بیش از یک دهه گذشته بود و تنها در دسامبر 14 درصد افزایش داشت.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تقاضا برای بنزین بر اساس میانگین چهار هفته ای در هفته منتهی به 31 دسامبر، در بالاترین میزان پنج سال اخیر قرار داشت و به 9.29 میلیون بشکه در روز رسید. این افزایش احتمالا نتیجه ذخیره سازی توسط فروشندگان و شرایط جوی نامساعد در بعضی از مناطق آمریکا بود که سفر را محدود کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ذخایر بنزین آمریکا در پایینترین حد پنج سال اخیر مانده است و تحت تاثیر اختلالات ناخواسته و فصل تعمیرات، کاهش بیشتری پیدا می کند.

کد خبر 136337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha