تویوتا هم درگیر بحران کمبود تراشه شد

شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد علی‌رغم افزایش تقاضا برای خودرو در بازارهای بزرگی مثل چین،کمبود جهانی ریزتراشه اجازه نمی‌دهد این شرکت به هدف خود در تولید سالانه ۹ میلیون خودرو برسد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد رقابت برای ریز تراشه‌های نیمه‌رسانا باعث شده این شرکت ریزتراشه‌ کافی برای افزایش تولید خود جهت جبران کاهش تولید در سال گذشته میلادی نداشته باشد و نتواند به هدف تولید سالانه 9 میلیون خودرو برسد.

تویوتا و سایر خودروسازان علی‌رغم افزایش تقاضا در بازارهای بزرگی مثل چین مجبور به کاهش تولید شده‌اند. علاوه‌بر کمبود ریزتراشه به خاطر اختلال‌های به‌وجودآمده در زنجیره‌های عرضه طی بحران کرونا، خودروسازان باید با افزایش تقاضا برای این قطعات از سوی شرکت‌های الکترونیکی هم دست‌وپنجه نرم کنند.

افزایش همه‌گیری کرونای اومیکرون تأثیری بر دورنمای تولید شرکت تویوتا نگذاشته اما باعث نگرانی آن شده‌ است. سال کاری تویوتا از ابتدای بهار محاسبه می‌شود. قرنطینه‌ها و محدودیت‌های کرونایی در سال گذشته میلادی عرضه قطعات از سوی کارخانه‌های جنوب شرق آسیا را محدود کرد.

سازنده خودروهای کرولا اعلام کرد 700 هزار خودرو در سراسر جهان در ماه فوریه تولید خواهد کرد که بیشتر از رقم تولید در سال گذشته میلادی است، اما 150 هزار خودرو کمتر از آن‌چیزی است که در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود.

خودروسازی تویوتا باید در ماه مارس 1 میلیون خودرو بسازد تا به هدف خود برای تولید سالانه 9 میلیون خودرو برسد.

کد خبر 136602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha