«دنا» استاندارد کشورهای حوزه خلیج فارس (GSO) را کسب کرد

قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو، از دریافت استاندارد کشورهای حوزه خلیج فارس (GSO) برای محصول دنا خبر داد و گفت: با دریافت این استاندارد، امکان صادرات دنا به کشور عمان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم شده است.

به گزارش پرشین خودرو، کیانوش پورمجیب، با بیان این‌که با توجه به برنامه صادرات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو طی سه سال آینده، توسعه محصولات از جایگاه ویژه ای در راهبردهای ایران خودرو برخوردار است، گفت: ایران‌خودرو تجربه صادرات انواع خودرو به کشورهای مختلف را دارد و جمهوری آذربایجان از جمله این کشورها است.

وی افزود: حدود پنج سال است که به آذربایجان محصولات مختلفی صادر کرده‌ایم و طی دو سال گذشته، بالاترین فروش خودرو را نسبت به سایر رقبا در بازار این کشور داشته‌ایم.

پورمجیب با بیان این‌که میزان صادرات خودروهای ایران خودرو به بازار آذربایجان نشان از توان رقابت با سایر محصولات بازار این کشور دارد، گفت: مصمم هستیم که کیفیت و امکانات محصولات خود را ارتقا دهیم.

وی از برنامه تولید محصول جدید «ری را» در سال آینده خبر داد و گفت: این خودرو از نظر کیفیت، امکانات و طراحی قابلیت رقابت با رقبا در کشورهای هدف صادراتی ما به ویژه جمهوری آذربایجان، روسیه، عمان و عراق را دارد، افزون بر این کشوری نظیر سنگال نیز جزء بازارهای هدف صادراتی اصلی ایران خودرو است.

پورمجیب حجم بازار خودرو در کشور روسیه را از سایر کشورهای اطراف بیش‌تر دانست و گفت: سال گذشته محصول تارا را در نمایشگاه این کشور به نمایش گذاشتیم و در کلینیکی که برگزار شد، این خودرو از منظر مشتریان روسی مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج این بررسی نشان می‌دهد این خودرو شانس خوبی برای فروش در بازار روسیه دارد.

وی به برگزاری نمایشگاه خودرو امسال در کشور روسیه اشاره کرد و گفت: تحقیقات و مطالعات دیگری در این نمایشگاه خواهیم داشت و امیدواریم طی شش ماه آینده صادرات به روسیه تقویت شده و این فرآیند را با خودروی جدید خود ری‌را توسعه دهیم.

قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو با بیان این که از چند سال گذشته تحت شدیدترین تحریم‌ها بوده ایم، تصریح کرد: آموخته ایم که در چنین موقعیتی چطور از نظر فناوری و بازرگانی دوام آورده و به تولید محصولات خود ادامه دهیم، در شرایط تحریمی قادر به تولید بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو بوده ایم و بنابراین همین مسیر را ادامه خواهیم داد و با طراحی و توسعه محصولات جدید و مطابق با استانداردهای جهانی در بازارهای بین المللی نیز حضور خواهیم داشت.

کد خبر 138732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha