افزایش 4درصدی تولید روزانه سایپا در مرداد ماه

معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه سایپا گفت: گروه خودروسازی سایپا در مردادماه سال جاری تعداد 32 هزار و 984 دستگاه تولید کرده كه این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با تیراژ 26 هزار و 241 دستگاه به تعداد شش هزار و 743 دستگاه بیشتر و با رشد 26 درصدی همراه بوده است.

به گزارش پرشین خودرو، مسعود پروین، با بیان مطلب فوق افزود: با وجود تعطیلات تابستانی و همچنین تعطیلات مربوط به تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، گروه سایپا در مرداد ماه سال جاری توانست با تولید 32 هزار و 984 دستگاه خودرو و میانگین تولید هزار و 499 دستگاه روزانه، نسبت به تیر ماه سال جاری با میانگین تولید روزانه هزار و 438 دستگاه، رشد 4 درصدی(روزانه 61 دستگاه بیشتر) تولید کند. این در حالی است كه كمبود موتور به دلیل عدم تامین بلوك سیلندر، سوپاپ و میل سوپاپ در اثر قطع برق در شركت های تامین كننده، حداقل به میزان یك روز در هفته صورت گرفته است.

معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه سایپا تصریح کرد: با توجه به خارج شدن 3 خودروی پر تیراژ تیبا، تیبا2 و ساینا از چرخه تولید سایپا كه حدود نیمی از تیراژ تولید روزانه گروه را تشکیل می داد، انتظار می رفت كه مشابه خروج پیكان و پراید در سال های گذشته، گروه سایپا دچار افت تولید شود ولی این گروه با ادامه استراتژی تبدیل تهدید به فرصت، با بررسی و برنامه ریزی جایگزینی تولید سایر خودروها و همچنین استفاده از پتانسیل شركت های گروه نظیر برون سپاری قالبها از داخل شركت سایپا به شركت های زیر مجموعه (شركت های قالب های صنعتی سایپا و سایپا پرس) و... نه تنها این اتفاق ایجاد نشد بلكه در انتهای مرداد ماه سال جاری با تولید 170 هزار و 197 دستگاه خودرو، از تولید مدت مشابه در سال قبل به تعداد 168 هزار و 691 دستگاه عبور كرد.

وی افزود: تاکنون حدود 201 هزار دستگاه خودرو تحویل مشتری شده و حدود 65 هزار دستگاه در فرآیند تجاری سازی، شماره گذاری، حمل و تحویل است که مجموعا" حدود 266 هزار دستگاه، عملکرد این گروه (فرآیند فروش و آماده سازی جهت تحویل) در ۶ ماه اول سال 1401 تا 19 شهریور ماه است.

پروین تاکید کرد: در آمار ارائه شده از سوی سایت های خبری مشاهده می شود كه گاها فقط آمار شرکت سایپا و یا بخشی از سایت های تولیدی ارائه می شود در حالی كه آمار تولید گروه سایپا مشتمل بر 6 سایت تولیدی شامل شرکت های سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، بن رو، زامیاد و سایپادیزل است.

وی با اشاره به نرخ 92 درصدی تولید به صورت عبور مستقیم در 5 ماهه ابتدای سال جاری گروه سایپا گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با تولید عبور مستقیم 40 درصد، افزایش 52 درصدی نشان می دهد و این در حالی است كه در سال گذشته حجم بالایی از فعالیت سایت های تولیدی به تولید ناقص و سپس تكمیل آنها مصروف می شد و به ناچار پاركینگ های استیجاری زیادی تهیه و هزینه های گزافی صرف نگهداری خودروهای ناقص می شد به نحوی كه در برخی مقاطع زمانی سال گذشته (سال 1400) حدود 84 هزار دستگاه خودروی ناقص در پاركینگ ها موجود بود.

معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه سایپا گفت: در سال جاری با كاهش و جمع آوری تمامی خودروهای ناقص گروه، ضمن تخلیه و تحویل تمامی پاركینگ های استیجاری، روند صعودی تولید عبور مستقیم، به صد در صد مطلق رسیده است.

کد خبر 139004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha