با پیشرفت مذاکرات، واردات خودروهای چانگان قطعی است / مذاکرات سایپا با شرکای فرانسوی برای عرضه محصولات جدید

عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا گفت: با توجه به پیشرفت مذاکرات، چانگان یکی از خودروهای خارجی قطعی برای واردات در گروه خودروسازی سایپا خواهد بود.

/خبرنگار: زهرا حریری/ بهمن حسین زاده، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به اعلام گروه خودروسازی سایپا در لیست اولیه شرکت‌های مجاز برای واردات خودرو افزود: مذاکرات برای واردات چند مدل خودرو توسط شرکتهای سایپا، پارس خودرو و سایپا سیتروئن انجام و به زودی قطعی می شود.

این مقام مسئول در گروه خودروسازی سایپا با اشاره به مذاکرات گسترده با شرکای تجاری فرانسوی و چینی برای واردات محصولات جدید افزود: با توجه به پیشرفت مذاکرات، چانگان که سابقه همکاری آن در کارنامه‌ گروه سایپا قرار دارد یکی از خودروهای خارجی قطعی برای واردات خواهد بود.

حسین زاده همچنین به بدعهدی شرکای فرانسوی در جریان تحریم ها اشاره و خاطر نشان کرد: در جریان تحریم ها برخی شرکای خارجی مثل رنو با تعلیق فعالیت و توقف خطوط تولید محصولات ضربه سنگینی به خودروسازان داخلی وارد کردند با این حال این بد عهدی ها و محدودیت ها موجب شد تا با اعتماد به توانمندی های داخلی و همکاری و اتحاد خودروسازان بزرگ شاهد اقدامات خوبی در طراحی پلتفرم های جدید و رونمایی از محصولات جدید در صنعت خودرو کشور باشیم.


مشارکت گسترده قطعه سازان در هفدهمین نمایشگاه قطعات، نشان از رونق در صنعت خودروسازی است
عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا در ادامه با توجه به برگزاری هفدهمین نمایشگاه قطعات و مجموعه های خودرو و استقبال خوب قطعه سازان از این دوره از نمایشگاه بیان کرد: مشارکت گسترده قطعه سازان و تامین کنندگان شرکتهای خودروسازی در نمایشگاه مذکور نشان از رونق اشتغال و تولید در صنعت خودروسازی کشور است.

حسین زاده همچنین با توجه به معضل قطعات تقلبی و زیر پله ای در کشور، برگزاری نمایشگاه قطعات و حضور تولیدکنندگان معتبر را فرصتی برای معرفی قطعه سازان و قطعات با کیفیت و استاندارد دانست و اظهار داشت: افزایش عرضه قطعات زیر پله ای و قاچاق و بازی کردن آن با جان مردم این روزها به معضلی برای کشور و صنعت خودرو تبدیل شده است، بحرانی که موجب اجرای طرح گسترده اصالت و نصب شناسه کالا بر روی بخش زیادی از قطعه از سوی وزارت صمت شده است تا به این ترتیب با تولیدکنندگان و فروشندگان قطعات فاقد استاندارد، تقلبی و زیر پله ای برخورد شود.

وی با اشاره به تردد بیش از 10 میلیون خودرو از محصولات سایپا در جاده های کشور تاکید کرد: ارائه خدمات پس از فروش مطمئن و استفاده از قطعات استاندارد از مهمترین برنامه های گروه خودروسازی سایپا به خصوص در شبکه خدمات پس از فروش این گروه بزرگ خودروسازی است از این رو در هفدهمین نمایشگاه قطعات شرکت سایپا یدک کارگاه آموزشی روش های شناخت اصالت قطعه را برگزار می کند.

عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا در ادامه با توجه به حضور گسترده شرکت های دانش بنیان در این دوره از نمایشگاه قطعات خودرو بیان کرد: استقبال شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه قعات امسال فرصت بسیار خوبی برای رویارویی این شرکتها با تامین کنندگان بزرگ و قطعه سازان برای معرفی توانمندی ها، همکاری و انعقاد قرارداد های تامین سرمایه خواهد بود.


#زهرا_حریری

کد خبر 139482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha